Nyt kytkin ei sitten pelitä enää ollenkaan. Painelaakeri pyörii ihan reilusti "vinossa", kun ilman kytkinkoppaa käytin autoa. On siis tavallaan epäkeskosti siellä, eli kytkintä painaessa toiselta puolelta liikkuu sentin verran enemmän kuin toiselta. Korjaantuukohan tuo yhtään pelkällä painelaakerilla? Kytkinlevyä en tarkemmin katsellut. Polkimenkin hitsaan kuntoon heti kun ehdin, mutta tosiaankin, tuleeko painelaakerin vaihdosta miksikään? -84 vuoden autoon kun ei enää viitsi alkaa koko kytkintä vaihtamaan, kun hintaa tulee jo enemmän kuin autolla arvoa.

Edit: Tuossa olisi myös pientä ruostekorjausta, ne tavalliset eli ovien alapäät ja takaluukun pohja. Auto on ollut talossa jo kohta 15vuotta, koskaan ei ole jättänyt tielle eikä aikaisemmin ole mitään vikoja ollut. Haluttaisi kovasti purkaa autoa perusteellisemmin, korjata ruosteviat ja pitää auto itsellä, mutta kustannuksia kertyy varmastikkin liikaa. Lisäksi auto joutui pienehkön kolarin uhriksi ja rahanpuutteessa on itse "pikakorjattu". Konepelti pitäisi vaihtaa,joka ei sinänsä ole vaikeaa, mutta ongelmaksi muodostunee tuo palkintapainen, jonka päässä etupuskurikin on kiinni. Se kun on painunut kasaan niin, että on hieman liian lyhyt. Saako sen koko pellin vaihdettua rintapellistä asti tai katkaistua jostakin välistä ja hitsata vaikkapa lattarauta-vahvikkein toisesta autosta paikalleen?
Autolla on tunnearvoa jostakin kumman syystä erittäin paljon..
Jos joku on haka pelti- ja maalaushommissa ja harrastaa Saabeja niin paljon, että pienellä budjetilla tuommosta ottaisi laitettavaksi vain harrastus ja kokemusmielessä, niin voi ilmoittautua.

Hitsaaminenkin kyllä sujuu itseltä, mutta maaliruiskua en oo koskaan käyttänyt..