99 vetokoukun asennuksessa huomioitava!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tany
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 16:40
Paikkakunta: Siilinjärvi

99 vetokoukun asennuksessa huomioitava!

Viesti Kirjoittaja tany »

Laitoin tupalysiini (-84 GL) vetokoukun. Jiskalta ostettu koukku sopi kuin valettu. Mutta siitä puuttui koukun takaosaan tuleva, kolmireikäinen kierteitetty kiinnitysrauta. Tämä rauta tulee tankin etupuolella olevaan
kolmireikäisen hahlon sisäpuolella. Paikallisesta tarvikeliikkeestä löytyi sopiva osa, tosin koukku tuli mukana hintaan 17 euroa. Kokeilin myös uutta koukkua paikoilleen ja yllätyin. Koukun kiiinnikkeen ja em. kiinnityspisteen välille jäi n. 30mm:n rako. Saabin korjaamokäsikirja neuvoo laittamaan ko. rakoon välilevyjä kunnes se täyttyy. Eli jos asennatte koukkua ysiin niin voi joutua tekemään välilevyjä kans. Muuten koukun asennus sujuu kuin tanssi,
en kiroillut kertaakaan. Niin, nyt olis myynnissä uusi vetokoukku ysiin ilman sitä kiinnitysrautaa mutta sen voisi saada jostakin tai tehdä / teettää, hyvin helppo homma. Ja liikkeen varastoon jäi yksi pakettiin, hintaan 17 euroa.[/b]
Saab Suomesta - hyviä autoja :)
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Vastaa Viestiin