satkussa ahto-ongelmia

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

satkussa ahto-ongelmia

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Pitääpäs taas kysäistä täältä varmistusta.

Satku alkaa ahtamaan kunnolla vasta 4krpm jälkeen. Kolmen tonnin nurkilla ollaan hiukan ahtopaineiden puolella. Ahtopaineet nousevat maksimissaankin vain hiukan peruspaineiden yläpuolelle. Jonkunlainen APC-ongelmakin siis on, mutta en luulisi että se tuohon vaikuttaa.

1. vaihteella ei kerkeä edes keräämään ahtoja

Ahdin on hyvässä kunnossa. Ei ole kauheasti välyksiä ja siivetkin ovat tallella. Mistä siis tuo ongelma voisi johtua?

Hukkaportti tuntuu olevan ainoa järkevä syypää tuohon?

Autohan on -84 satku ja ahtimena heräämisestään maailmankuulu vakiogarretti.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

En usko että nakuttaa, mutta tuo nakuledin asentaminen on käynyt mielessä. En vielä ole tuosta ahtojen mataluudesta niin kiinnostunut, lähinnä vain tuo ahtojen hidas nouseminen kismittää nyt.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Eipä tuota voi nakutus aiheuttaa. Peruspaineille nousee ja pysyy vaikka nakuttaisi niin että pata räjähtää. Eli APC:n voinee sulkea pois kuvioista tuon hitaan heräämisen osalta, maksimiahtoja se voi toki rajoittaa.

Vaikuttaisi minustakin kyllä siltä että hukkis jumittaa auki.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin