Ensiksi on pakko sanoa ,ettei tätä pitänyt koskaan tapahtua.
Mutta........... kun alkukesän klubireissulla Trollhättaniin törmäsin SDCC:llä uskomattoman alehintaisiin nahkasarjoihin, ei voinut kuin ottaa paketti kantoon ja kassalle. "1700 kronor tack." OVH:n ollessa n.26000 kruunua


Reissusta kotiin päästyäni aloin tutkimaan miten verhoilun vaihto kotikonstein voi onnistua. Apuna oli/on käytössä WIS. Se osoittautui "jälleen kerran" korvaamattomaksi tiedonlähteeksi havainnollisten kuvien kera.
Vaihdon ajankohdaksi otin heinäkuun kesäloman. Eihän sitä ihan loman alkajaisiksi viitsinyt projektia aloittaa. Viikon huilailun jälkeen aloin tarkemmin tutkimaan mitä kaikkea tuohon vaihtoon tarvitaan. Jälleen kerran WIS auki. Asennussarjasta oli mainintaa ja numerokin sieltä löytyi.
Puhelinsoitto maanantaina J:kylän Laakkoselle ja sarja tilaukseen. Saman viikon torstaina sain noutaa paketin. Asennussarja (n.30 kiinnitintä "rautalanganpätkiä" ja erikoispihdit) maksoi 73 eur.
Nahkapaketista löytyi uudet etuniskatuet -mallia plug&play. Takaniskatuet ei oikeastaan olleet sen vaikeammat vaihtaa. Vetoketju vanhoista auki ja kankaat pois ,sitten nahkat tilalle ja vetoketju kiinni. Aikaa meni 15min.
Seuraavaksi oli vuorossa takapenkin istuinosat. Ohjeiden mukaan saranatapit irti ja osat kainalossa sisälle (5min). Vanha verhoilu oli nopea kuoria aina kiristystankoihin asti. Sivuleikkurit esille 'naps' ja kiinnikkeet poikki joilla verhoilu oli kiinni istuimen pehmusteissa. Paketissa tuli mukana uudet kiskot ,jotka pujotetaan verhoilun ommeltuihin pusseihin. En kuitenkaan käyttänyt niitä, vaan käytin vanhoja. Eipä tarvinnut miettiä mihin mikäkin tanko käy ja kuuluu. Kun nahkakuoria laitoin paikoilleen tuli asennussarjan tarvikeita käyttäessä mieleen ,että sarjan voisi mahdollisesti korvata nippusiteillä. Kätevät on tosin käyttään noi pihdit ja kiinnikkeet.
2½ tunnin äherryksen jälkeen oli kummatkin istuinpuolikkaat valmiit ja autossa paikoillaan. Seuraavaksi onkin vuorossa takaistuinten selkänojat ,mutta niistä tarinaa myöhemmin.