cruise guru

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

APC-boksilta menee johto magneettiventtiilille cruisen alipainekytkimen kautta. Idea tuolla on se, että silloin kun cruise painaa kaasua, saadaan vain perusahtopaineet.

Jos irrotat alipainekytkimen (se ruskeakuorinen, kirkkaanpunainen nuppi), tilalle pitää laittaa hyppylanka.

Jokos testailit että letkuissa ei ole vikaa, eli imet pumpun letkusta, ilmaa ei saa tulla määrättömästi läpi vaan pitää tuntua vastus. Ja jos keukoissa riittää imua, enemmän imemällä pitäisi kaasuläpän alkaa kääntyä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
salomi
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:27
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja salomi »

Ja jos keuhkoissa ei imu riitä, kokeile tätä:
kytke alipainepumpun kolmosnapaan (se johon punainen johto menee) 12 volttia ja kaksi muuta maihin. Kaasuläpän pitäisi ruveta liikkumaan. Jos pumppu hurisee, mutta kaasuläppä ei liiku, tarkista letkut ja poljinkytkimet. Näissä vanhemmissa kytkimissä selviää yleensä säädöllä.

Irrota kakkosnapa maista, mutta jätä muut edelleen kiinni. Kaasuläpän pitäisi jäädä paikalleen pitäen asentonsa. Jos kaasu valuu hiljalleen tyhjäkäynnille, paineen säädin (se joka kiskoo kaasuvaijeria) vuotaa.

Seuraavaksi kannattaa tarkistaa cruisen kytkimen toimivuus. Tuossa vanhimman mallin kytkimessä vastukset pitäisi mennä näin:
OFF -asento: vastus ääretön kaikkien napojen välillä
ON -asento: 1 ja 2 napojen välillä vastus 0, (punainen ja ruskea johto)
RESUME: 1 ja 2 sekä 2 ja 4 välillä vastus 0
SET -asento: 2 ja 3 välillä vastus 0

Ja vihon viimeisenä epäillään nopeusanturia, jonka tarkistamiseen tarvitaan jonkinlaista taajuusmittaria.

Tiedot Bentleyn manuaalista.

Tuossa CD:ssä oli letku poikki, kytkimien säätö pielessä ja viiksikytkin rikki, mutta viat on nyt korjattu.
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Eli sähköpuolen vialta kuulostaa. Jos tämä ohje ei ole tuttu, niin kannattaa lukea tämäkin:
http://townsendimports.com/Web/electric ... ontrol.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin