Olisko kellään valistuneita arvauksia alkaako nuo iskarit olemaan loppu, vai onko tuollainen ääntely mitenkään normaalia öljyiskarilta? Öljyä ne eivät vuoda, mutta ajo-ominaisuuksien äkilliseen huonontumiseen tms on vähän vaikea sanoa mitään, kun ovat olleet huonot ajaa alusta alkaen.
Etuiskarit ääntelee
Etuiskarit ääntelee
Kyseessä on siis reilut pari vuotta vanhat ah-niin-laadukkaat-genuine-tarvikeöljyiskarit (tm) käyttösatkun etupäässä. Huomasin ajellessani töyssyillä hidastettua katua ikkuna auki, että oikealta kuuluu töyssyyn ajettaessa äänekäs "tsuuh-tsuh" sisään&ulosjouston tahtiin. Parkkiksella etukulmasta painettaessa/heilutettaessa ylösalas kuuluu sama ääni. Vasemmalta ei kuulu kuin tuo ensimmäinen "tsuuh". Ei ole kuulunut ennen.
Olisko kellään valistuneita arvauksia alkaako nuo iskarit olemaan loppu, vai onko tuollainen ääntely mitenkään normaalia öljyiskarilta? Öljyä ne eivät vuoda, mutta ajo-ominaisuuksien äkilliseen huonontumiseen tms on vähän vaikea sanoa mitään, kun ovat olleet huonot ajaa alusta alkaen.
Ilmeisesti eivät ihan loppu voi olla, kun leima tuli kuukausi sitten ongelmitta.
Olisko kellään valistuneita arvauksia alkaako nuo iskarit olemaan loppu, vai onko tuollainen ääntely mitenkään normaalia öljyiskarilta? Öljyä ne eivät vuoda, mutta ajo-ominaisuuksien äkilliseen huonontumiseen tms on vähän vaikea sanoa mitään, kun ovat olleet huonot ajaa alusta alkaen.
Ei se ääni välttämättä mistään viasta johdu. 99:iin vaihdoin muuan vuosi sitten madallus satsin ja alle pari vuotta vanhat Sachsin HD-öljyt "oli" toimivat siihen. Irroitettuani painoin iskarit läjään ja toisesta tuli arviolta desi ellei enemmänkin vettä. Paskana oli, ainakin toinen.
Saman ikäiset Sachsin Advantaget päätyi sedän 99:iin ja saivat vielä 70000km edestä kyytiä. Ja vaihtuivat uusiin samanlaisiin eikä ollut kuulemma juurikaan eroa uusilla ja vanhoilla.
Saman ikäiset Sachsin Advantaget päätyi sedän 99:iin ja saivat vielä 70000km edestä kyytiä. Ja vaihtuivat uusiin samanlaisiin eikä ollut kuulemma juurikaan eroa uusilla ja vanhoilla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jeps, no täytyy seurailla tilannetta, ettei pääse lopullisesti leviämään. Kaasuja tekisi mieli laittaa koko kierros alle samantien, mutta rahareikiä olisi muitakin, joten ton toivoisi säilyvän ajettavana vielä jonkin aikaa.
Tuli mieleen, että en varmaan koskaan ole ajanut autolla, jossa iskarit olis ihan loppu, joten senkin puolesta on vähän vaikea sanoa noista nykyisistä mitään, kun eivät ominaisuuksiltaan ole mitkään erikoiset alunperinkään, ja katsastuksen mittauksesta ei nyt tosiaan voi sanoa juuri muuta kuin onko eroa vasemman ja oikean pyörän välillä.
Tuli mieleen, että en varmaan koskaan ole ajanut autolla, jossa iskarit olis ihan loppu, joten senkin puolesta on vähän vaikea sanoa noista nykyisistä mitään, kun eivät ominaisuuksiltaan ole mitkään erikoiset alunperinkään, ja katsastuksen mittauksesta ei nyt tosiaan voi sanoa juuri muuta kuin onko eroa vasemman ja oikean pyörän välillä.