900i 16v nykii yli 2500 rmp
900i 16v nykii yli 2500 rmp
Auto muuten vielä olis iskussa mutta kun alkoi nykiä. Ensin pikkuhiljaa ja sitten enemmän ja enemmän. Nyt 4000 rmp:llä tuntuu, että tehot katoavat huomattavasti. Mutta siinä 3000 kierroksella nykii välillä huomattavan paljon ja aika ajoin jo yli 2000 kierroksellakin.
Kun auto seisoo sammutettuna niin startin jälkeen pelaa paremmin.
Sähköpuoli lienee suht kunnossa. Keväällä on vaihdettu olennaiset itse vaihdettavat sähköosat. Ilmamassa mittaria on epäilty yhdeksi vian aiheuttajaksi, että jos jollain sattuu olemaan 013 loppuinen mittari nurkissa niin kiinostusta riittää.
Vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan.
Kun auto seisoo sammutettuna niin startin jälkeen pelaa paremmin.
Sähköpuoli lienee suht kunnossa. Keväällä on vaihdettu olennaiset itse vaihdettavat sähköosat. Ilmamassa mittaria on epäilty yhdeksi vian aiheuttajaksi, että jos jollain sattuu olemaan 013 loppuinen mittari nurkissa niin kiinostusta riittää.
Vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan.
onko sytkä osat varmasti ehjät?!
minkäs vuotinen se on? että onko siinä jo lambda? nykiikä pelkästäästään tasakaasulla vai aina? lambda ainakin useiten tekee tuota tasakaasulla nykimistä.
lämpötila anturin ei luulisi aiheuttavan.
kokeile ajaa ilman immua. ota liitin irti auto sammuksissa, auto menee limp-home tilaan eli mennään pelkkien karttojen mukaan.
jossei ole lambdallinen niin onko seoksia säädelty?
minkäs vuotinen se on? että onko siinä jo lambda? nykiikä pelkästäästään tasakaasulla vai aina? lambda ainakin useiten tekee tuota tasakaasulla nykimistä.
lämpötila anturin ei luulisi aiheuttavan.
kokeile ajaa ilman immua. ota liitin irti auto sammuksissa, auto menee limp-home tilaan eli mennään pelkkien karttojen mukaan.
jossei ole lambdallinen niin onko seoksia säädelty?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Siis pelissä on lambda ja katti. vm -91 -90 joulukuun puolivälissä käyttöön.mikkoimp kirjoitti:lambda ainakin useiten tekee tuota tasakaasulla nykimistä.
lämpötila anturin ei luulisi aiheuttavan.
kokeile ajaa ilman immua.
Tarkoitatko, että vois ajaa ilman ilmamassamittaria?
Nykii eniten just kuormitettuna ei niinkään tasakaasulla. Joskus pientä nykimistä ollut havaittavissa tasakaasullakin.
Tampereen metroauto veikkasi talvella ilmamassamittari vikaa mutta se paja veikkaa aina samoin oli vika sitten missä vaan ja kuntoon ei tule. Onhan se kyllä taidettu valita TM:ssä huonoimmaksi palvelultaan suomessa.
Sytkä osilla on ajettu 4000km ja näyttivät olleen vielä kunnossa silmämääräisesti. pyörijä + kansi piuhat, tulpat. Toista puolaa ja sytytysmodulia kokeiltu. Kampiakselin päästä vaihdettu pyörintä vahti. Nykii aivan kuin ei sais riittävästi polttoainetta. Eli mitä enemmän ainetta menee sitä rajummin. Bensiinipumppu vaihdettu joulukuussa ja suodatin viikko sitten. ei muutosta. Ilmavuotoja kävin läpi ja tiivistelin mitä osasin. Ei vuotoa jarrutehostimelle ei ilman säätimille ja mitä siinä nyt oli vermeitä ja letkuja.
Entä mikä tuo limp-home tila on? En ole koskaan tutustunut.
Talvella joskus kierrokset nousi tyhjäkäynnillä samalla tavalla kuin lämpöanturi vikaiset, mitä luin tuolta muualta mutta se vika on kadonnut itsestään kokonaan.
Kotikonsteja täytyy vielä kokeilla kun ei Tampereella merkkiliike osaa tai viitsi kuitenkaan korjata.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Pääsin nyt vasta netin päähän.
CE valo palaa ja sammuu hyvin harvoin. Ajattelin nyt ekaks vaihtaa lambdan- ja lämpötila anturit ja vasta viimeks kokeilla sitä IMMää. Onpahan sitten vaihdettu ja valmiina tulevaisuuteen. Kun ei ne hirveän hintaisiakaan olleet.
Miten muuten koneen pitäis toimia jos IMM piuha on irti? Palaako CE silloin?
Menee vielä varmaan viikko ennen kuin pääsen auton kimppuun. Pitää hoitaa tää loma pois jaloista.
CE valo palaa ja sammuu hyvin harvoin. Ajattelin nyt ekaks vaihtaa lambdan- ja lämpötila anturit ja vasta viimeks kokeilla sitä IMMää. Onpahan sitten vaihdettu ja valmiina tulevaisuuteen. Kun ei ne hirveän hintaisiakaan olleet.
Miten muuten koneen pitäis toimia jos IMM piuha on irti? Palaako CE silloin?
Menee vielä varmaan viikko ennen kuin pääsen auton kimppuun. Pitää hoitaa tää loma pois jaloista.
pätkii pahemmin
nyt auto hyvä että lähti käyntiin...
Pahinta, että auto on sisarellani Helsingissä ja itse Tampereella niin ei pääse tekemään sille mitään.
Olisko kellään tiedossa Helsingissä autosähkökorjaamoa joka huoltaa boschin ruiskuja?
Tai sitten toinen vaihtoehto myydä jollekin kiinnostuneelle.
Pahinta, että auto on sisarellani Helsingissä ja itse Tampereella niin ei pääse tekemään sille mitään.
Olisko kellään tiedossa Helsingissä autosähkökorjaamoa joka huoltaa boschin ruiskuja?
Tai sitten toinen vaihtoehto myydä jollekin kiinnostuneelle.
kuhan vaan ei olis sytkävika kuitenkin? Esim. sytkän pääteaste? Toimiiko rundimittari normaalisti silloin, kun temppuilu alkaa? Itellä oli huonoja kokemuksia puolan kanssa. Puola lämpeni ja kone alkoi pätkimään. Mitä pidemmän matkan ajoi, sitä huonommin kone kävi. Esim. kaupunkiajossa ei vikaa juuri havainnut. Meinasin silloin tulla vainoharhaiseksi vikaa etsiessäni...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
harhoja
Toisella puolalla kyllä on kokeiltu. Ja sen systytysmodulin vaihdoin uuteen siinä vasemman lokasujan kyljessä. Vainoharhaisuus tässä on jo tullut koettua. Kierroslukumittaria en ole laittanut merkille. Täytyy seuraavalla startilla katsoa.
Entä se pääteaste Mistä löytyy?
Viimeisin ajatukseni on viedä huoltoon. Maksaa se testaus kyllä 250€ mutta jos sitten osat olis halvempia... Kori siinä on täysin hitsaamaton niin sen takia vielä olisin sitä pitänyt. Muuten joutais paaliin
Entä se pääteaste Mistä löytyy?
Viimeisin ajatukseni on viedä huoltoon. Maksaa se testaus kyllä 250€ mutta jos sitten osat olis halvempia... Kori siinä on täysin hitsaamaton niin sen takia vielä olisin sitä pitänyt. Muuten joutais paaliin
no se pääteaste on just semmonen alumiinilätkään kiinnitetty limppu, jossa on se 6- tai 7-napainen liitin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
juu
Juu se se ei sitten ollut. Sen olen melkein aina vaihtanut kun tulee käyntihäiriöitä. Yleensä ei käy enää ollenkaan. Tietysti tuohan on tarvike nipsukka, että jos se onkin mennyt nyt tuhannen kilometrin matkalla päreiks. Kokeilempa taas kuitenkin toisella.
Sitä mustaa boxia siinä samassa kohtaa ulkolokasuojassa olen kans epäillyt. Niitä vaan ei ole käytettynä tarjolla ja uus maksaa kohtuuttomia. Sitten melkein täytyy luopua autosta jos siinä on vikaa..
Sitä mustaa boxia siinä samassa kohtaa ulkolokasuojassa olen kans epäillyt. Niitä vaan ei ole käytettynä tarjolla ja uus maksaa kohtuuttomia. Sitten melkein täytyy luopua autosta jos siinä on vikaa..
Re: juu
Mulla on tollainen käytetty musta boxi, joka on 900i 16v -92 mallisesta saabista,kiinnostaako? boxi on Oulussa. Voin tseka mitä tyyppi numeroja sen kyljessä luki niin tiedät sopiiko se sun saabbiin. Vaihdoin sellaisen boxin omaan autoon kun epäilin siinä olevan vikaa, mutta vika olikin pääteasteessa.Eero kirjoitti: Sitä mustaa boxia siinä samassa kohtaa ulkolokasuojassa olen kans epäillyt. Niitä vaan ei ole käytettynä tarjolla ja uus maksaa kohtuuttomia. Sitten melkein täytyy luopua autosta jos siinä on vikaa..
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
Erään tuttavan volvo 245:ssä oli EZK-sytkän kanssa hirvee tappelu. Se vaan kertakaikkiaan kuoli. Välillä taas alkoi toimimaan ja taas jonku ajan päästä sai hinailla pois. Vika löytyi lopulta. Sulakeboksilta oli sytkälle jännitettä syöttävä johtoliitos löystynyt...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
hmh... mulla oli kans nykimistä, itseasias aika samanlaista kuin Eerolla, viime viikonloppuna. Tistaina oli vaihdettu sytkän pääteaste. Vaihdoin viä tulpat, kun niilläkin oli jo sahattu aika paljon. Silti edelleen nyki niin kylmänä kuin lämpimänäkin. Vaihdoin orkkis pääteasteen takas ja nykiminen loppui...
Et oli sit uusi pääteaste joko viallinen, tai sit motonetin pääteaste ei vain sovi mun autoon.. Mistäs muut ootte ostelleet pääteasteita, onko motonetin toimineet? Itte en enää jaksa ainakaan Motosta ostaa ja ajella suotta taas vaihtaan jos ei toimikaan..
niin joo, ja oli tahnakin välissä, ettei ainakaan palanut..

Et oli sit uusi pääteaste joko viallinen, tai sit motonetin pääteaste ei vain sovi mun autoon.. Mistäs muut ootte ostelleet pääteasteita, onko motonetin toimineet? Itte en enää jaksa ainakaan Motosta ostaa ja ajella suotta taas vaihtaan jos ei toimikaan..
niin joo, ja oli tahnakin välissä, ettei ainakaan palanut..
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534