9000 Saksasta *kuvat lisätty* ** VEROPÄÄTÖS TULI**
9000 Saksasta *kuvat lisätty* ** VEROPÄÄTÖS TULI**
No niin....nyt on pitkäaikainen haave toteutettu!
Eli tänään perjantaina klo 06.15 parkkeerasin väsyneenä mutta onnellisena 9000:sen omalle pihalle.
Saabaksen kotiuttaminen alkoi Munchenistä tiistaina 19.7 klo 17.00 ja matka jatkui Puttgardenin ja Malmön sekä Tukholman ja Turun kautta Joensuuhun.
Matkaa kertyi 2416 km (+ alkumatka JNS - HKI-VANTAA 450 km) ja nautin niistä jokaisesta täysin siemauksin.
Suosittelen lämpimästi muillekin autonhakua miettiville.
Ei ne tarinat autobahnasta aivan perättömiä olleet!!.....Täytyy vain ihmetellä, ettemme nähneet ensimmäistäkään kolaria (onneksi).
Auto tarkemmin: CS 2.3T jubilee (225 hp) vm. -98.
SIIS VEROPÄÄTÖS TULI, ELI VEROT OLI VÄHÄN VAJAA 3800 €
Eli tänään perjantaina klo 06.15 parkkeerasin väsyneenä mutta onnellisena 9000:sen omalle pihalle.
Saabaksen kotiuttaminen alkoi Munchenistä tiistaina 19.7 klo 17.00 ja matka jatkui Puttgardenin ja Malmön sekä Tukholman ja Turun kautta Joensuuhun.
Matkaa kertyi 2416 km (+ alkumatka JNS - HKI-VANTAA 450 km) ja nautin niistä jokaisesta täysin siemauksin.
Suosittelen lämpimästi muillekin autonhakua miettiville.
Ei ne tarinat autobahnasta aivan perättömiä olleet!!.....Täytyy vain ihmetellä, ettemme nähneet ensimmäistäkään kolaria (onneksi).
Auto tarkemmin: CS 2.3T jubilee (225 hp) vm. -98.
SIIS VEROPÄÄTÖS TULI, ELI VEROT OLI VÄHÄN VAJAA 3800 €
Viimeksi muokannut tontur, Ke Syys 14, 2005 18:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 9000 Saksasta
Onneksi olkoon! Lisää samanlaisia vaan tännekintontur kirjoitti:No niin....nyt on pitkäaikainen haave toteutettu!
Eli tänään perjantaina klo 06.15 parkkeerasin väsyneenä mutta onnellisena 9000:sen omalle pihalle.
Saabaksen kotiuttaminen alkoi Munchenistä tiistaina 19.7 klo 17.00 ja matka jatkui Puttgardenin ja Malmön sekä Tukholman ja Turun kautta Joensuuhun.
Matkaa kertyi 2416 km (+ alkumatka JNS - HKI-VANTAA 450 km) ja nautin niistä jokaisesta täysin siemauksin.
Suosittelen lämpimästi muillekin autonhakua miettiville.
Ei ne tarinat autobahnasta aivan perättömiä olleet!!.....Täytyy vain ihmetellä, ettemme nähneet ensimmäistäkään kolaria (onneksi).
Auto tarkemmin: CS 2.3T jubilee (225 hp) vm. -98.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Reissusta joku saisi aikaan vaikka romaanin, mutta yritän kertoa lyhyesti pääasiat.900S kirjoitti:Juu ja vähän muutakin tarinaa kiitos!! Oliko auto jo valmiiksi katsottu vai sattuiko vain tuo osumaan eteen? Paljonko siitä pulitit, jos sopii kysyä?
Auton etsin netin kautta, http://www.mobile.de ja http://www.autoscout24.de olivat parhaat sivut hakea autoja. Aikaa etsintään meni ainakin emännän mielestä liikaa
Sopivan sattuessa ilmoitin niistä Kukkosen Matille http://www.kukkonen-auto.cjb.net ja hän kävi tarkistamassa auton paikan päällä sekä lähetti autoista kuvia sähköpostilla. Suosittelen Matin palveluita myös muille, joilta ei saksan kieli taivu ja haluaa muutenkin apua ja tukea kaupan käyntiin. Hän haki meidät myös Munchenin lentokentältä ja oli koko päivän mukana muutenkin esim. rekisteröinnissä.
Alunperin kriteereinä auton etsinnässä oli ajomäärä alle 200 tkm, 1-2 omistajaa, huoltokirja, ilmastointi, kolaroimaton sekä tietysti pieni hinta
Tämän auton kohdalla kriteerit täyttyi hintaa lukuunottamatta ja niinpä siitä alettiin kova tinkiminen. Lopullinen hinta oli n. 1000 euroa alle pyyntihinnan, tosin hän ei luvannut korjata ajovalonlasia eikä myöntänyt autolle normaalia 4 kk takuuta. Ajovalonlasi ei onneksi haitannutkaan katsastusta, kuten aluksi luulin.
Lopullista hintaa en autolle vielä tiedä, kunhan nyt ensin veropäätös tulisi. Markkina-arvoa ei kuulemma löydy autolle, joten se menee tullilaitoksen Hämeenlinnan yksikköön "arvottavaksi". Kestää kuulemma lähes 3 kk miettiä markkina-arvoa, josta vero määrätään....
Toivottavasti eivät keksi omiaan.....
Katsotaan veropäätöksen jälkeen jääkö auto itselle vai joutuuko sen myymään
Samaan kohteluun jouduin itsekin juuri samanlaisen auton kanssa. Soittelin jo tulliin ja sanoivat ihan suoraan, että muutamaa päivää ennen 3kk ajoluvan päättymistä kannattaa aikaisintaan odottaa päätöstä. Eihän ne tietty sitä saa arvottua, kun ei moisia täällä markkinoilla näy.. Että varmaan siellä sitten viisaat katsoo jostain -00 9-5 Aerosta markkina-arvontontur kirjoitti: Lopullista hintaa en autolle vielä tiedä, kunhan nyt ensin veropäätös tulisi. Markkina-arvoa ei kuulemma löydy autolle, joten se menee tullilaitoksen Hämeenlinnan yksikköön "arvottavaksi". Kestää kuulemma lähes 3 kk miettiä markkina-arvoa, josta vero määrätään....
Toivottavasti eivät keksi omiaan.....
Katsotaan veropäätöksen jälkeen jääkö auto itselle vai joutuuko sen myymään
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
No niin....taas on maalaista kusetettuMimmi kirjoitti:Ajovalon laseja myy mm. Motonet. Ainoa huono puoli on, että joudut vaihtamaan molemmat, koska uusissa laseissa on eri referenssiluku. AKE katsoo ajovalojen olevan laittomat, jos laseissa on erilaiset referenssiluvut.tontur kirjoitti:Lopullinen hinta oli n. 1000 euroa alle pyyntihinnan, tosin hän ei luvannut korjata ajovalonlasia eikä myöntänyt autolle normaalia 4 kk takuuta. Ajovalonlasi ei onneksi haitannutkaan katsastusta, kuten aluksi luulin.
Mikä ihmeen 4:n kk:n takuu, Saksassa liikkeen pitää antaa vähintään 6 kk:n takuu ja itselle Saabin merkkiliike antoi 12 kk:n takuun (joka on voimassa myös Suomessa).
Myynti-ilmoituksessa luki tämä 4 kk takuu, jonka myyjä kertoi normaalitakuuksi.
Ajattelin ottavani auton ilman takuuta, koska hinta tippui niin paljon. Ainakaan vielä ei ole harmittanut, mutta aika näyttää kuin siinä käy.
Nyt olis muutama kuva uudesta tulokkaasta:
http://www.telemail.fi/toni/saab1.jpg
http://www.telemail.fi/toni/saab2.jpg
http://www.telemail.fi/toni/saab3.jpg
http://www.telemail.fi/toni/saab4.jpg
http://www.telemail.fi/toni/saab5.jpg
http://www.telemail.fi/toni/saab6.jpg
Kävin Joensuussa Hyppösen Heikin pajalla ja hänkin kertoi roiskeläppien hyvistä puolista.
Samalla tsekattiin alatukivarsien helat, sivutuulella ja kovemmassa vauhdissa on aika levoton etupää.
Helat olikin väljät. Aika jännä ettei katsastusmies huomanut mitään vaikka eritoten pyysin etupään tarkempaa tutkimista.
Samalla tsekattiin alatukivarsien helat, sivutuulella ja kovemmassa vauhdissa on aika levoton etupää.
Helat olikin väljät. Aika jännä ettei katsastusmies huomanut mitään vaikka eritoten pyysin etupään tarkempaa tutkimista.
Mittarilukema 181 tkm. Kaiken syynäämisen ja tutkimisen jälkeen vaikuttaisi pitävän paikkaansa. Huoltokirjakin on asianmukaisesti täytetty.ng900aero kirjoitti:Hieno Aero, onko tuolla ajettu paljonkin?
Aeroa itsekin koetin etsiä mutta maksoivat tuplasti saman kuin tavalliset CS(E):t enkä malttanut ostaa.
Olen autolle 2. omistaja.
Itsekin etsin Suomesta Aeroa ja varteenotettavia vaihtoehtoja oli myös täällä, mutta kallistuin kuitenkin lopulta Saksan maalle. Saipahan tehtyä samalla kesälomareissun sekä tuotua sitä "Saksan simaa" riitävästi
Kaikenkaikkiaan todella mukava kokemus ainakin tämän auton osalta.