Terve!
Minulla on tossa SAAB:issani ollut ennen Pierburg 175 CDUS, ja nyttemmin 2* Zenith-Strömberg 150 CD.
Kuten varmaan tiedättekin on Pierburgin imujärjestelmässä sekä termostaatti- että alipaineohjaus. Ja vastaavasti tuplissa vain termostaatti.
Eikös näistä tietekin oo parempi toi uus?
Niin ja nytten on sitten ollu käytössä jo pidemmän aikaa pelkkä alipaineohjaus. Aiheuttaa vaan kesähelteellä kuumakäynnistysongelmia, joten nyt oon pitänyt letkua irti ja päitä tulpattuna (ottaa siis pelkkää kylmää). On kyllä toiminut paremmin.
Mutta laittasko sen termostaatin siihen kaasareita ennen olevaan koteloon? Mulla on semmonen samatyylinen osa, otettu jostain wv:stä tai audista.
Tehon kannalta parashan on kylmä ilma. Mutta käyttöominaisuudet kärsii. Mikähän on taloudellisuuden kannalta paras? Kun kaasareissa on vielä ne lämpötilakonpensaattoritkin.
Imuilman esilämitys
Imuilman esilämitys
SAAB