yleismittailua nakutusanturin ja apc-poksin välillä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

yleismittailua nakutusanturin ja apc-poksin välillä

Viesti Kirjoittaja rmeller »

aloitan uuden topicin jotta saisi enemmän huomiota ja kenties oikeita vastauksia :)

eli ahdot hukassa yli 2500 kierroksella kannentiivisteen vaihdon jälkeen kuten edellisessä topicissa kerroin.

Irrotin apc-poksin liittimen sekä nakutusanturin johdon, seuraavin tuloksin: nakuanturille tuleva musta johto, piippaa yleismittarilla maahan ja neljään-viiteen johdonpäähän apc-poksin päässä.
Vaalea johto, ei piippaa maahan eikä yhteenkään apc-poksiin tulevaan liittimeen! Onkohan tämä ihan oikein?
Itse tulkitsen että musta on maa ja apc-poksiltakin lähtee useampi piuha joista löytyy maa kun auto on sammuksissa? Mutta se vaalea, eikö senkin pitäisi tulla apc-poksille vai pitääkö?
Onko jollakulla tietoa tästä tai jopa niin viitseliäs että voisi tämän mitata ehjästä systeemistä.
Nakutusanturin antoi muuten suunnilleen 800 ohmin vastuksen eikä siis puolen ohmin kuten hetki sitten kirjoitin.
t. Rami
****
VAG
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tuossa 89-mallisen kytkentäkaavio, siinä tosin nakuanturin johdot ovat vihreä ja ruskea.

http://townsendimports.com/Web/electric ... apcwir.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin