löysin tuollaisen feikki hälyttimen ledin eli vilkkuu ku laittaa 12v.
mihinkäs tuo olisi kätevin kytkeä og900:Seen?
itse ajattelin et pakkivalojen johtoon rosvolla ottais virran.... eli aina ku pakki päällä niin vilkuttelis.... mut sinne ei vissiin tuu suora virta eli nyt otetaan vastaan hyviä vinkkejä....laita katkaisija versiot ei kelpaa...
hälyttimen ledi...
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24639
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
hälyttimen ledi...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: hälyttimen ledi...
No mitenkäs olis että kytke mankkarin akkujohtoon ja anna vilkkua aina?nalleolut kirjoitti:löysin tuollaisen feikki hälyttimen ledin eli vilkkuu ku laittaa 12v.
mihinkäs tuo olisi kätevin kytkeä og900:Seen?
itse ajattelin et pakkivalojen johtoon rosvolla ottais virran.... eli aina ku pakki päällä niin vilkuttelis.... mut sinne ei vissiin tuu suora virta eli nyt otetaan vastaan hyviä vinkkejä....laita katkaisija versiot ei kelpaa...
Kauheesti tuollasen eteen ei kaiketi kannata vaivaa nähdä kun hyöty on aika kyseenalainen.
Jos lisäät tuonne yhen releen väliin sitten saa sammumaan kun kääntää virran päälle.
En nyt millään muista oliko saabin pakkivalokytkin maadoittava jolloin periaatteessa onnistuisi ohjaus sieltäkin kun ottaa virran muualta vai maadoittaako toi sitten ittensä aina polttimoiden kautta, no noi johdot vaatii kumminkin sen verta purkaamista että ylimääränen rele radion taakse on helpoin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
suosittelen ryöstämään virran mielummin radion johdosta kuin virtalukolta. Ja siihen ledin maajohdon(-) väliin sitten pieni kytkin. Led:n tarvitsema virta on pieni joten voi käyttää edullisia kytkimiä ja Saab:in sähköjärjestelmässä muitakin laitteita kytketään maadoittamalla, laitteiden ohjaukset on siten asia erikseen. Auton tärkeiden järjestelmien sähköjohtoja ei kannata katkoa tai tehdä ryöstöjä, jos ei ole pakko.
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
Laita ledin + napa jatkuvaan jännitteeseen ja - ajovalolle menevään johtoon.
Kun ajovalot syttyvät, ledin kummallakin puolella on latausjännite -> virta ei kulje ledin läpi.
Ledi ottaa muutaman milliampeerin. Esim 50 Ah akku jaksaa teoriassa syöttää 5 mA noin 10000 tuntia eli hieman yli 400 vuorokautta.
Kello tyhjentää akun reilusti ennen lediä.
Kun ajovalot syttyvät, ledin kummallakin puolella on latausjännite -> virta ei kulje ledin läpi.
Ledi ottaa muutaman milliampeerin. Esim 50 Ah akku jaksaa teoriassa syöttää 5 mA noin 10000 tuntia eli hieman yli 400 vuorokautta.
Kello tyhjentää akun reilusti ennen lediä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21