Onko tuo oikein kun lambda ykkösen (turbo jälkeen) mV pomppii välillä 850-0mV ihan tasaisessakin ajossa. Pomppii non kerran sekunnissa.
Lambda kakkonen on aika tasainen välillä 10-25mV. (Katin jälkeen).
Voisko nuo vaihtaa päittäin jotta voisi kokeilla.
mV mitattu OBD väylästä obd gauge ohjelmalla.
Vikakoodeja autossa ei ole päällä.
Lambaadasta
Kiitti Kiva tietää että normaalia.
Nyt todettu ihan scoopin kanssa suoraan lambdan signaalijohdosta maita vasten ja ihan samaa käppyrää kun tuolta obd:stä.
Piirtää noesevaa tasaisesti 0-700mV kun starttaa noin 20s (lämpenee) ja sit alkaa pomppimaan ton 935-0mV väliä.
Vaan voisiko joku selittää miks tuo tollai käyttäytyy.
Tuskin tuo seos-suhde noin nopsaan vaihtelee tasaisessa ajossa.
Ja nyt alkaa kiinostaa myös nuo Pädissä olevat sort ja long term fuel trim näytöt. Long on ollut jo pitempään 0 vaihteluväli +1 / -1 ja sortti välillä +10 / -3 Mitä nuo oikein kertoo.
Nyt todettu ihan scoopin kanssa suoraan lambdan signaalijohdosta maita vasten ja ihan samaa käppyrää kun tuolta obd:stä.
Piirtää noesevaa tasaisesti 0-700mV kun starttaa noin 20s (lämpenee) ja sit alkaa pomppimaan ton 935-0mV väliä.
Vaan voisiko joku selittää miks tuo tollai käyttäytyy.
Tuskin tuo seos-suhde noin nopsaan vaihtelee tasaisessa ajossa.
Ja nyt alkaa kiinostaa myös nuo Pädissä olevat sort ja long term fuel trim näytöt. Long on ollut jo pitempään 0 vaihteluväli +1 / -1 ja sortti välillä +10 / -3 Mitä nuo oikein kertoo.
