Kaasu pohjassa vaihtaa kakkoselle 4000 rpm ja kolmoselle
4500 rpm. Ja yleisesti ottaen vaihto on aika nykäisevä.Siis
pienemmilläki kierroksilla.
Onko vika jo ennen puhutuissa O-renkaissa vai?
2.0 turbo kat. Ja ku pykälän pistää päälle niin kierrokset
ikäänkuin kasvaa mutta tasoittuu ku ottaa kiinni mutta meno-
halut on kovat( saa painaa reilusti jarrua). Pitääkö vaihtaa
jo tilalle manuaalilaatikko ku ei tomaateista paljo ymmärrystä?
Automaatin toiminta
Automaatin toiminta
SAAB on nautinto tien päällä
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Ne moottorin gummit kannattaa tarkastaa.
Paljonko tyhjäkäynti kierrokset ovat..?
Niitten pitäisi olla siinä 950r/min kieppeillä.
Tarkasta se kick down vaijerin kiinnitys, jos se vaijeri pääsee liikkumaan
kiinnikkeessään niin vaijeri pyrkii jättämään kaasuläpän auki, ja näin
ollen tyhjäkäynti on aika reipasta.
Näin aluksi......
Paljonko tyhjäkäynti kierrokset ovat..?
Niitten pitäisi olla siinä 950r/min kieppeillä.
Tarkasta se kick down vaijerin kiinnitys, jos se vaijeri pääsee liikkumaan
kiinnikkeessään niin vaijeri pyrkii jättämään kaasuläpän auki, ja näin
ollen tyhjäkäynti on aika reipasta.
Näin aluksi......
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Automaatin toiminta
Aika alhaalla vaihtaa, minulla vaihtaa vasta rajottimella jos kaasun painaa pohjaan. Tuo kick-down vaijerin säätö olisi tosiaan hyvä tarkastaa.osku kirjoitti:Kaasu pohjassa vaihtaa kakkoselle 4000 rpm ja kolmoselle
4500 rpm.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Automaatin toiminta
Sinulla on ilmeisesti tuossa sitten pidempi viive vedon kytkeytymisessä. Siihen auttaa kun vaihtaa vaihteiston venttiiliaivoon, matolaatikkoon, kaksi jousta.osku kirjoitti: Ja ku pykälän pistää päälle niin kierrokset
ikäänkuin kasvaa mutta tasoittuu ku ottaa kiinni
Kun laitat vaihteen D:lle, niin polttoaineenruiskutusjärjestelmän korottaa tyhjäkäyntikierroslukua heti samantien, vaikka vaihteisto alkaa kuormittaa moottoria vasta sitten kun veto on kytkeytynyt. Tuon kytkeytymisviiveen ajan kierrokset ovat korkeammalla.
Muutenkin on kyllä normaalia, että jarrua saa painaa reilusti jotta auto pysyisi paikallaan, ainakin silloin kun ilmastointi on auto-asennossa, tällöin kompressorinkin takia tyhjäkäyntiä korotetaan. Pahin tilanne on, jos kompressori ei toimi, tyhjäkäynti on jatkuvasti ilmastoinnin takia kovaa. Tällöin kannattaa ohjelmoida ECON-moodi päälle joka käynnistyksessä, tai ohjelmointiominaisuuden puuttuessa ACC I:ssä muistaa painaa ECON-nappia aina kun on kytkenyt virrat päälle.
Vaihteiston jousien vaihtamisesta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=14852
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00