Käväisin vaihtamassa Splitfiren ahtopainemittarin uuteen koska neula osoitti -0,05 jo valmiiksi. Moposport antoi kiltisti toisen tilalle. Samalla ajattelin että olisihan se hyvä tietää noista öljynpaineistakin jotain joten hommasin sitten sellaisen. Noh, sisusta asennus sujui mainiosti, myös johdon läpivienti konehuoneeseen. Ajoin auton pukille koska tuumailin anturin olevan jossain allapäin. Siellähän sen imusarjan alla olikin. On muuten uskomattoman ahdas paikka laittaa tuota isoa anturia. Se öljytikun putki on todellakin tiellä. Varsinkin kun en malttanut odottaa että paikat jäähtyy kunnolla niin kattiin oli muuten kiva käsivarsiaan poltella. Katti on muuten Eberi, paremmin tunnettu bensalämppäreistä.
Kun anturiin laitoin oikean adapterin niin tuli aivan liian reilusti ulos, putki ei todellakaan mahtunut. Koska tällöin tuli selväksi että homma ei nyt yhdeltä istumalta onnistu, niin ruuvasin orkkisanturin takaisin. Ja eiköhän samalla siitä murtunut se muovinen osa irti. Onneksi taitaa pitää öljyt sisällään ilman sitäkin, ei ainekaan vuotoa ilmaantunut. Huomenna uusi tilalle.
Nyt on se iso anturi modifioitavana, adapteriin on laitettu kierteet loppuun saakka, ylimääräiset sahattu pois, jäljelle jäänyt osa juotettu kiinni. Ehkä siitä vielä jotenkin...
Siis millä ihmeellä olette virittäneet nuo anturit paikoilleen?
Öljypainemittarin anturin asennus 9-3:seen
Öljypainemittarin anturin asennus 9-3:seen
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -