Saab 900, bensaa tippuu kuvassa olevasta osasta...
Saab 900, bensaa tippuu kuvassa olevasta osasta...
Moro!
Vähän tyhmä kysymys: Mikä tuo kuvassa oleva osa oikein on?
Bensaa tippuu moottorin päälle ja haju sisällä oli kauhea.
Nähtävästi tiiviste mennyt.
Kuva löytyy osoitteesta:
http://www.tkukoulu.fi/~petronfi/mikakumma.jpg.JPG
Vähän tyhmä kysymys: Mikä tuo kuvassa oleva osa oikein on?
Bensaa tippuu moottorin päälle ja haju sisällä oli kauhea.
Nähtävästi tiiviste mennyt.
Kuva löytyy osoitteesta:
http://www.tkukoulu.fi/~petronfi/mikakumma.jpg.JPG
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Saab 900, bensaa tippuu kuvassa olevasta osasta...
kiristä nuo bensapumpun ruuvit ja mutterit, jotka ovat kotelon kehällä.petronfin kirjoitti:Moro!
Vähän tyhmä kysymys: Mikä tuo kuvassa oleva osa oikein on?
Bensaa tippuu moottorin päälle ja haju sisällä oli kauhea.
Nähtävästi tiiviste mennyt.
Kuva löytyy osoitteesta:
http://www.tkukoulu.fi/~petronfi/mikakumma.jpg.JPG
Jos vuoto ei lopu vaihda bensapumppu.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Sepä on varmaankin pumpun kalvo revennyt. Joskus muinovanhaan kalvoja sai erikseen parilla markalla. Nykyään on hommattava koko pumppu. Muovinipukan voi korvata muoviputken pätkällä, mutta kannattaa varmistua, ettö muovi kestää öljyä! Onpa eräät korvanneet "muoviräkkylän" kupari-, alumiini- tai happoputkella. 

-karski-
mulla on vuoden sisällä kummastakin h-moottorisesta ysiysistä bensapumppu alkanut falskaamaan just tosta kohdasta, ruuvien kiristys auttoi. olisko siellä tiiviste mennyt heikoksi vai mitä, keväällä kiristin sinisestä, ja nyt oli taas varaa kiristää. jokaisen kaasarisaabin omistajan kannattais tarkistaa ettei vuoda, potentiaalinen tulipalovaara. b-moottorisissa on sitten erilainen bensapumppu.
huom, bensapumpun putket vaihtuu 83/84
motonetin listalta:
SAAB 900 11.80--5.83 (H-moottori, pumpun liitinputket yhtäsuuret 28-1029
SAAB 900 6.83--8.89 (pumpun liitinputket erisuuret Ø6/8mm). . . 28-1031
ja sama pätee 99 malliin. Eero, jos pumppusi on tota 83-89 mallia, eikä kelpaa muille, voisin lunastaa joskus vaikka pks-potkiaisissa.
huom, bensapumpun putket vaihtuu 83/84
motonetin listalta:
SAAB 900 11.80--5.83 (H-moottori, pumpun liitinputket yhtäsuuret 28-1029
SAAB 900 6.83--8.89 (pumpun liitinputket erisuuret Ø6/8mm). . . 28-1031
ja sama pätee 99 malliin. Eero, jos pumppusi on tota 83-89 mallia, eikä kelpaa muille, voisin lunastaa joskus vaikka pks-potkiaisissa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tänään vaihdoin autoon uuden bensapumpun.
Ei ollut mitään syytä, mutta päätin huvin vuoksi kokeilla. Ajattelin että kun ei maksakaan kun n. 20e, niin on sitä huonomminkin tullut rahaa käytettyä.
Aikaa meni noin 2h, josta suurin osa ihmettelyyn.
Illalla 4h pumpunvaihdon jälkeen käynnistin auton ja ei tarvinnut lainkaan sahata kuten ennen.
Ajoin autolla, ja kone lämpeni puolessa välin sitä matkaa mikä normaalisti menee lämpenemiseen.
Liikennevaloissa koneen käyntiääni tuntui hiljentyneen (tasoittuneen) huomattavasti.
Ehkä vain kuvittelen tai sitten korjasinkin vahingossa oikeasta kohtaa. No kaipa se talven mittaan selviää miten asia on.
Ainakin vanhan 270t ajetun pumpun jousi tuntui paljon lyhyemmältä ja jäykemmältä kuin uuden. Uusi = Motonetin 'laatupumppu'
Ei ollut mitään syytä, mutta päätin huvin vuoksi kokeilla. Ajattelin että kun ei maksakaan kun n. 20e, niin on sitä huonomminkin tullut rahaa käytettyä.
Aikaa meni noin 2h, josta suurin osa ihmettelyyn.
Illalla 4h pumpunvaihdon jälkeen käynnistin auton ja ei tarvinnut lainkaan sahata kuten ennen.
Ajoin autolla, ja kone lämpeni puolessa välin sitä matkaa mikä normaalisti menee lämpenemiseen.
Liikennevaloissa koneen käyntiääni tuntui hiljentyneen (tasoittuneen) huomattavasti.
Ehkä vain kuvittelen tai sitten korjasinkin vahingossa oikeasta kohtaa. No kaipa se talven mittaan selviää miten asia on.
Ainakin vanhan 270t ajetun pumpun jousi tuntui paljon lyhyemmältä ja jäykemmältä kuin uuden. Uusi = Motonetin 'laatupumppu'