kysymyksiä koskien 99

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

kysymyksiä koskien 99

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli homma on kasaamista vaille valmis. kysymyksiä liuta...

onko kellään kuvaa vesiletkujen järjestyksestä b-moottorissa / versiona asennetty h-moottorista osa....... eli mulla 99 jossa oli h-motti ja nyt asennettu b-motti ja letkut tartisa saada kohilleen.

2.voinko ottaa virranjakajalle virran puolan + :sta?

paljon kysyttävää ja niin paljon vastauksia....

lisätty::: eka startti yritys jäi kokeilematta huonon akun takia mut sen verran virtaa oli et koelaudassa sytty kaikki merkkivalot sun muut...iloinen yllätys oli et tankki on täys bensaa...... el iautosta maksamani 60e ei tunnukkaan niin pahalta....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

kys. 2. siis meinaatko, että mikä johto menee katkojankärjille? Puolalle tulee ajovirrat päällä 12V puolan plussaan. Puolan miinus napa taasen kytketään katkojankärkiin. Kärjettömän ja kärjellisen puola on sitten aina erilainen. Älä kysy, mitä eroa. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jep... lisää kysymyksiä sulakerasiasta..siinä nuemrot 1-12 kumpi pää eteenpäin ja mitä minkäkin sulakkeen takana on?

tilanne sulakkeet ehjät rasiassa mitarilla kokeiltu. startille tulee 12v., sytytyspuolalle tulee 12v mut koelaudassa ei tapahdu mitn...... eikä starttaa....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Moottorin/korin maajohto kiinnitetty?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

maajohto on kiinni siellä vauhtipyörän sivulla. mikä pikkuliitin startissa on tyhjillään? sinnehä tulee akulta + ja virtalukolta heräte... sellanen pikkuliitin tyhjänä.... outoa aina unohtuu jotakin.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Siitä taitaa tulla se ruiskukoneessa tarvittava ryyppysuuttimen ohjauskäsky. Etuvastuksellisen puolan kera siihen varmaankin voisi kytkeä sen etuvastuksen ohitusjohdon. Näin tässä pikaisesti järkeilen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ok ei ei mitn.... mikähä hitto...... no annetaan akun latautua rauhassa.... otetaan kuppi kahvia ja huokaistaan hetkeksi.

hep. johtonippu jossa piuhat laturille ja startille. niin siinä sininen johto mihin se kuuluu? onko se ö-p merkkivalo? kun nipussa joka tulee puhallusmoottorin viereen on kans samanlainen piuha ilman määränpäätä....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

miten testaan/ kytken ö-paine anturin kaks sinistä johtoa löytyy molempiin tulee + virtaa..... merkkivalo ei kuitenkaan pala koelaudassa!

mutta kuitenkin ekat savut otettu apubensalla käyntiin. pelkkä pakosarja paikallaan meinas kuulo lähteä....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jarrutehostimen luona taita minullakin olla H-koneisessa yksi ylimääräinen sininen johtoliitin, en ole keksinyt sille mitään käyttöä.

Kokeile vaikka maadoittaa se toinen sininen johto varmuuden vuoksi esim. irtosulakkeen läpi ja katso syttyykö oljynpainevalo. Jos syttyi, olet löytänyt oikean öljynpaineanturin johdon. Minulla 82-H-moottorisessa 99:ssä öljynpaineanturin johto on sininen, johtosarjasta kymmeniä senttejä ihan yksinään ilman suojasukkaa kulkeva johto.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

aikani tapeltua nyppäsin imusarjan kaasareineen poies ja kysymys koskee vesiletkuja.

eli mikä menee mihinkin ja mitkä kuuluu/sopii... kuvia alla
kertokaa on numeroitu et mikä sopii letkut ovat h ja b moottorista.
http://img51.imageshack.us/my.php?image ... ksi8gk.jpg

ja sitten kabiinin puoelisessa päässä 2 letkun päätä alempi taittuu alaspäin ja ylempi suora kummasta menee ns.kuuma sisään....
http://img51.imageshack.us/my.php?image ... 0049vz.jpg
http://img51.imageshack.us/my.php?image ... 0076yj.jpg

ja sit on tää iso murkula lohkossa josta lähtee paksu letku pitkä jonnekkin mihin ja toinen menee mihin?
http://img51.imageshack.us/my.php?image ... 0034zz.jpg

sais nuo letkut selvitettyä niin sais kaasarit takas paikalleen.....
kiitos etukäteen....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eikö keltään löydy kuvaa noista vesiletkuista..... ahistaa ku ei tiedä mihinkä mikäkin menee....tuosta letkukasasta ei oikein mikään satu kohilleen. ovat liian pitkiä tai liian lyhyitä ja sit ku sattuu sopiva kohille niin se mihin se liitetään on väärän kokoinen........ ahistaa.......
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

huomenna uusi yritys. tallin perältä kaivettu vesiletkuja muivipussillinen on kaasari satkun ja 16 tappisen letkua muovikassillinen , mut nyt pitää yö levätä.....

korjatkaa jos olen väärässä. kysymys siis koskee b-mottia ! vesipumpulla 2 kpl lähtöjä isompi ja pienenmpi. isommasta menee letku paisunta säiliöön? , pienemmästä menee letku kennon alempaan putkeen?
imusarjasta menee letku kennon ylempään letkuun jossa hana?

ai niin autossa tuplakaasarit.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin