Halpa viritys

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Halpa viritys

Viesti Kirjoittaja jkairt »

AC tuossa 9-5:n otsikon alla totesi, että BSR:n mittauksissa on todettu 00-01 ja 02- aeron koneet saman tehoisiksi ja vääntöisiksi eli 250/400 ja Steg1:n vaikutukset molempiin samat.

Tuntuu liian uskomattomalta ollakseen totta. Onko jollakulla tarkempaa tietoa asiasta ? Muutoin tuli justiinsa tolokuttoman halvalla 20 heppaa ja 50 newtonia lisää omaan kiesiin.
JK
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Halpa viritys

Viesti Kirjoittaja Vigge »

jkairt kirjoitti:AC tuossa 9-5:n otsikon alla totesi, että BSR:n mittauksissa on todettu 00-01 ja 02- aeron koneet saman tehoisiksi ja vääntöisiksi eli 250/400 ja Steg1:n vaikutukset molempiin samat.

Tuntuu liian uskomattomalta ollakseen totta. Onko jollakulla tarkempaa tietoa asiasta ? Muutoin tuli justiinsa tolokuttoman halvalla 20 heppaa ja 50 newtonia lisää omaan kiesiin.
Ei mene mulla ainakaan jakeluun.
Katso esim. Saabisti2:n dynokäppyrä stage II virisarjalla. Virityksen jälkeen auton tehot vastaa suunnilleen uuden aeron tehoja. Eli, jos tuo yllä oleva pitää paikkansa, niin tuo sp:n stage II on hyödytön. Saabisti2 voi varmaan kuitaja, että tehoja tuli lisää virityksen myötä.
#1730
500whp.net member
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

BSR:n sivujen mukaan tolla StageII:lla pitäis saada 275hv. Ja kerran dynotettu on toi ~250hv, niin jossain on vikaa. Toki voi olla et dynoissa on eroja (tuskin noin paljoa), voi myös olla että ne on laittanu molemmille Aeroille samat teho- ja vääntöarvot ihan vaan laiskuuttaan.
Jos tuossa 230hv -Aerossa nyt olisikin 250hv, niin eikö Viggenissäkin olisi sitten samat tehot, koneissa ei kai paljon eroja ole? :?
BMW 320dA Coupe LCI
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

AC kirjoitti: Jos tuossa 230hv -Aerossa nyt olisikin 250hv, niin eikö Viggenissäkin olisi sitten samat tehot, koneissa ei kai paljon eroja ole? :?
Niinhän ne jenkit väittää, etenkin yks punaniska :lol:
Mä rohkenen kyllä väittää että vakiona tosta viggen pannusta ei paljon yli 230 löydy. Olen nähnyt muutaman käppyrän, jossa saatu tasan tuo tulos. Maptunin Fredrik tiesi myös kertoa, että kaikki hänen dynoamansa vakio viggenit ovat ollet +-5hp tosta ko. arvosta.
#1730
500whp.net member
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Halpa viritys

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Vigge kirjoitti: Ei mene mulla ainakaan jakeluun.
Katso esim. Saabisti2:n dynokäppyrä stage II virisarjalla. Virityksen jälkeen auton tehot vastaa suunnilleen uuden aeron tehoja. Eli, jos tuo yllä oleva pitää paikkansa, niin tuo sp:n stage II on hyödytön. Saabisti2 voi varmaan kuitaja, että tehoja tuli lisää virityksen myötä.
Joo kuitataan pois. Kyllä se Stage 1 + hilut =Stage 2 paransi takapuolituntumalla menohaluja. Ei paljoa mutta hiukka kuitenkin.:)
Mutta kuten jo aiemmin todettu, niin se dynotus jäi kertayritykseen, enkä ollu edes itte "ratissa", ja sinä
päivänä oli hallissa + 33 Celsiusta lämmintä, joten se coolerin viilennys oli kyseenalaista... ja seli seli seli..... :-)
Varsinaine hyöty tuli turboviiveen poistumisena ( lähes kokonaan, mutta ei ihan )
ja enenkaikkea lisäpotkuna yläkierroksille. :roll:
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Vastaa Viestiin