Aiheettomat hälytykset SID:ssä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Bob
"Hölösuu"

Aiheettomat hälytykset SID:ssä

Viesti Kirjoittaja Bob »

Tuota, tuota - tuossa ajokissani on ilmennyt sellainen piirre, että se kertoilee vasemman lähivalopolttimon olevan rikki, mutta se on kyllä aivan ehjä (itse asiassa molemmat lähivalopolttimot on vaihdettukin äskettäin). Tämä on toistunut nyt muutaman kerran - en tiedä sitten onko tällä mitään yhteyttä noihin sumareihin, mutta jotenkin tuntuu siltä, että nuo häiriöilmoitukset on tulleet sen jälkeen kun olen käyttänyt sumareita päällä.

Onko kukaan törmännyt vastaaviin harhailmoituksiin?
Holmes
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Ei saa käyttää sumareita.
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

Holmes kirjoitti:Ei saa käyttää sumareita.
Kiitos - tämä oli juuri se vastaus (suomi24.fi-tyyppinen), josta on varmaankin kaikkein eniten hyötyä.
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

Mimmi kirjoitti:SID herjailee, jos ajovalojen virrat ovat erisuuruiset (esim. eritehoiset polttimot, maadoitusvikaa, huono kontakti...).
Sumareiden kytkeminen voi aiheuttaa jännitteen notkahduksen (ja virtapiikin) jompaankumpaan lähivaloon.
Kiitti vinkistä - pitääpäs tarkistaa onko noissa polttimoissa mitään eroa ja samoin noiden ajovalojen maadoitukset. Ellei noista mitään löydy, niin sitten kysymyksessä lienee "ominaisuus", joka joka liittyy tuohon sumareiden kytkennän aiheuttamaan jännitealenemaan.

-Bob-
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Bob kirjoitti:Kiitti vinkistä - pitääpäs tarkistaa onko noissa polttimoissa mitään eroa ja samoin noiden ajovalojen maadoitukset. Ellei noista mitään löydy, niin sitten kysymyksessä lienee "ominaisuus", joka joka liittyy tuohon sumareiden kytkennän aiheuttamaan jännitealenemaan.

-Bob-
Itse en ole vielä törmännyt samanlaiseen virheilmoitukseen, mutta olenkin käyttänyt sumareita varmaan yhden ainoan kerran. Eipä niitä tarvitse kovin usein, mutta kyllä ne mielestäni parantavat auton keulan ulkonäköä :wink:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
kimmop
"Viggen"

Re: Aiheettomat hälytykset SID:ssä

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Bob kirjoitti:
Onko kukaan törmännyt vastaaviin harhailmoituksiin?
Joo. Parin päivän päästä sitten se polttimo lopulta paloi. En minä tähän ennustavaan kykyyn keksinyt mitään muuta syytä kuin että polttimon läpi kulkeva virta muuttuu siinä vaiheessa kun siitä alkaa aika jättää ja toi haistelee sen virranmuutoksen niin tarkkaan.

Tai sitten tolla systeemillä kävi tällä kertaa tuuri.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
jari
"Aero"

Viesti Kirjoittaja jari »

asian vierestä... 9-5 on ilmoitellut toista jarruvaloa palaneeksi koko kesän aikaajoin vaan aina se on toiminut kun on tarkastettu.
93se.tj
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja 93se.tj »

mulla on myös sama vika vaikka ei ole sumareita olenkaan. auto on 93ss-05 . tuleepahan tarkistettua valot aina silloin tälöin :roll:
Jokkeri
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Jokkeri »

Olen havainnut saman SIDin herjailun muutaman kerran, aina se liittynyt valojen sammutukseen (kytken aina valot kytkimestä päälle ja pois) ennen auton sammutusta. Yhtään lamppua ei kuitenkaan ole tarvinnut vaihtaa. Ja kokemukset ovat kesäajalta, joten sumareita ei ole tarvinnut käytellä samaan aikaan. Auto on vm 2005 mallia.
Vastaa Viestiin