Ostinpa ysiysin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Koistinen
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 14:29
Paikkakunta: Järvenpää

Ostinpa ysiysin

Viesti Kirjoittaja Koistinen »

Jeps, tuli hankittua 99 GL 5 speed -82 2-ovinen tyylikäs laite, muuten on ihan soiva peli, mutta kytkin pitäis tehdä. Onkohan hankala homma tämmöseen?
Taas se koistinen kikkailee...
9000 T16 CC M89
Jäsen # 2593
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Onnea ostoksesta. Hieman konstikkaampi on kuin satkussa, lähinnä tilanpuutteen vuoksi. Merkkimies purkaa keulan siten, että lähtee jäähdytin, valot ja lukkopelti kokonaisuutena pois. Näin saa paremmin tilaa ahertaa.
Tuo purkuhomma on ihan simppeliä, pultti auki pultti kiinni hommaa. Onpa joku ottanut pelkän jäähdyttimenkin irti ja kääntänyt koneen päälle letkuineen päivineen pois tieltä.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

JugiBoy kirjoitti:Onnea ostoksesta.
[pilkunviilaus] Eikös tämä 99 ollut A: -etuliitteellä palstalla. Eli ei voida puhua ostoksesta vaan hankinnasta [/pilkunviilaus]

Joka tapauksessa onneksi olkoon uuden hankinnan johdosta.
Ja kytkin homma ei paljoakaan eroa satkun vastaavasta. Siis n. 5mm rautalanka auttaa paljon vanhan kytkimen pois otossa ja uuden paikalleen laittamisessa.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

onnittelut vaan täältäkin!

kytkimen vaihto ei tosiaankaan ole paha homma, purat vaan keulalta tarpeeksi tavaraa pois, että tulee tilaa.
siitä eteenpäin tuo onkin pulttaa kiinni hommaa.

olisko kuvia tarjolla?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Koistinen
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 14:29
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Koistinen »

Joo, tämä on just se A:auto. Mutta muuten on kyllä niin siisti ja kaikin puolin ehjä kulkine, että oisin siitä ehkä voinut jotain maksaakin... Kun sillä kytkimelläkin voi ajaa kun painaa vaan ihan alas asti. Painelaakeri (tai se mitä siitä on jäljellä) pitää vaan aika kovaa ääntä.
Taas se koistinen kikkailee...
9000 T16 CC M89
Jäsen # 2593
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Täällä yksi kuvitettu tarina 99 -82:n kytkinrempasta:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/kytkin/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin