NG 900 takaluukku

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
eklunto1
"Hölösuu"

NG 900 takaluukku

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Moi!

Homman nimi oli NG 900 ja "lahonnut" takaluukun alahelma. Nyt on korjautettu kuntoon ja siisti tuli. Työn suorittanut kaveri oli tulpannut takaluukun alahelmassa olevat reiät kumitulpilla. (3kpl) Onko viisas veto? Eli jääkö vesi makaamaan luukun sisälle ja pian on luukku taas laho!? 9-3:sessa näyttäisi samoja reikiä olevan 2 kpl ja rakenne luukussa hieman erilainen. 9-3:sen osalta ymmärtääkseni samaa ruosteongelmaa ei ole?
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
deportivo
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Luulisi, että luukun alaosa ruostuu ja "lahoaa" koska se pohjaa puskuriin kiinni, kun luukku lyödään kiinni. Yritä säätää luukun sisäpuolella olevat lukon vastakappaleet ylemmäs. Minulla tuo nosto auttoi.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
arttu
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja arttu »

deportivo kirjoitti:Luulisi, että luukun alaosa ruostuu ja "lahoaa" koska se pohjaa puskuriin kiinni, kun luukku lyödään kiinni. Yritä säätää luukun sisäpuolella olevat lukon vastakappaleet ylemmäs. Minulla tuo nosto auttoi.
Kumi tulpat vielä pois niin hyvä. :wink:
Hook
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hook »

Vesi/tuuletusreikiähän nuo 2/3 ovat.. Jos tulppaa, niin kyllä siitä saa pienen kylpyammeen takaluukun sisään. Uimaanpääsy vain on hieman vaikeaa :? Eli kyllä minä ne avoinna pitäisin. Ainakin minulla auton pesun jälkeen reijistä valuttaa vettä ihan huolella, joten mieluummin vesi pois. :)

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
eklunto1
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Hook kirjoitti:Vesi/tuuletusreikiähän nuo 2/3 ovat.. Jos tulppaa, niin kyllä siitä saa pienen kylpyammeen takaluukun sisään. Uimaanpääsy vain on hieman vaikeaa :? Eli kyllä minä ne avoinna pitäisin. Ainakin minulla auton pesun jälkeen reijistä valuttaa vettä ihan huolella, joten mieluummin vesi pois. :)

Hook
Pitää ottaa ne kumitulpat pois ja yrittää nostaa takaluukunlukkoa ylemmäs. Kiitos vinkeistä!
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Vastaa Viestiin