Laskeskelin huvikseni 99:n arvoja lähinnä ensiövälityksen valintaa varten. Huippunopeus ruiskukoneella näyttäisi asettuvan välityksistä riippumatta johonkin 185 km/h kieppeille.

(Tosin 4. enskalla 5800 1/min _pitäisi_ 5. vaihteella päästä aavistuksen yli 190 km/h.

ja tässä tuloksia:
Lähtöarvot: P=87 kw, M=167 Nm, cd=0,37, A=2,15m^2, f=0,02, m=1150 kg, renkaat 185/65R15, voimansiirron hyötysuhde 0,9.
Huippunopeudet 4, ja 5. vaihteella max. 5500 1/min
Enska, 4. vaihde, 5. vaihde
#4, 146, 181
#5, 158, 188
#6, 169, 186
#7, 182, 184
#8, 188, 173
Nopeudet ovat ehkä hieman yläkanttiin, sillä vaihteiston hyötysuhde ja auton otsapinta-ala on ravistettu hihasta. Renkaiden vierintävastus (f) on mukana mutta sen vaikutus yli 100 km/h nopeuksissa on lähes merkityksetön ilmanvastukseen verrattuna.
Tehontarve täsmää kuitenkin esim. 99 turbon lukemiin, joten ei nämä ihan metsässä ole.
Tehontarve vetopyörille eri nopeuksilla: (tasamaa, tyyni ilma)
60 km/h = 6 kW
80 = 10 kW
100 = 17 kW
120 = 26 kW
150 = 46 kW
180 = 76 kW
200 = 101 kW (~138 hv)
250 = 191 kW
300 = 323 kW
400 = 750 kW (~1020 hv)
99:n Aerodynamiikka on ollut kohdallaan jo liki 40 vuotta sitten. Bugatti Veyron tarvitsee saman verran tehoa 400 km/h nopeudessa kuin 99:kin!

Teoriassa jo i8:llakin pitäisi huolellisella viilaamisella 200+ olla mahdollista.
EDIT: asiavirhe ja selvennys.