Joukkoon mukaan

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
nellsi
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 21:24
Paikkakunta: Helsinki

Joukkoon mukaan

Viesti Kirjoittaja nellsi »

Tulipahan ostettua vm -87 900 mallia miekka & kilpi. Elikkäs entinen virkavallan ajokki. Ilmeisesti siviilipuolen ajokki koska värinä on grafiitin harmaa ja väri näyttäisi olevan alkuperäinen.
Olen seurannut tätä foorumia jo jonkin aikaa ja etiskellyt ko. mallin tyyppivikoja ja niihin korjauksia. Noin 350 km "kestotestin" jälkeen on paljastunut muutamia ominaisuuksia.

Takavaloissa oli maadoitus häiriö (vas.takavalo, korjattu), molemmat viikset jouduin vaihtamaan, jarruasetelmat kuluneet (kolahtelee peruutaessa), oikea vetoakselin nivel kulunut (sopiskohan -83 suoraan), sähköjä muuteltu, käynnistyy kuin enkeli mutta tyhjäkäynti kovalla ja hieman tehottoman tuntuinen tyhjäkäynnin tuntumassa, öljyvuotoja ja niistä pahin ilmeisesti suodatimen jalassa (anturi tai sitten pieni halkeama, vaihdetaan kun jaksetaan), alipainevuotoja vähän siellä sun täällä lämmönsäätimissä. Eli ei oikeastaan paljoa mitään kun ottaa huomioon 489 000 taivallettua kilometriä.

Sitä vain tuossa mietiskeli, että jos tuo ruiskutuslaitteisto oikei alkaa pottuilemaan minulle niin paikalle siirtyy tuon varaosa-auton kaasarikone. Siinä kun noita kilometrejä on puolet vähemmän.

Muutenhan tuo on oikeastaan oikein kiva ajettava. Onkohan kukaan tietoinen siitä,että mahtaakohan noissa omaisten kulkineissa olla samat johtosarjat kuin tavallisille kaduilla kulkijoille myydyissä vempeleissä? kiinnoistais nimittäin rakentaa keskuslukot ja sähkölasit sun muut vempeleet tuohon karvalakkimalliin.

Pitää tässä jatkaa tätä foorumin kaivelemista.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

En todellakaan usko että olisi police-special johtosarjoja tehty... 8O :lol:

Onnittelut uudelle saabistille, satku on kiva auto josta tulee riippuvaiseksi ajan myötä. :wink:
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ja ruisku on helppo korjattava jos joku alkaa tökkiä. Varaosia löytyy...
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Vastaa Viestiin