Eli sain tuossa kätösiini tuollaisen tontun käsijarruvaijerin(uuden) ja rupesin miettimään onko vaikea homma vaihtaa?
Ja mulla oleva osahan on sama kuin tämä;
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2174
Ja luin tämän http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ruvaijerin,mutta käsittääkseni mulla oleva osa ei vaatisi tuota sisustan purkamista vai olenko hakoteillä?
Montako pätkää kuuluu tontun vaijeriin?
Käsijarruvaijerin vaihto
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Käsijarruvaijerin vaihto
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Vaijeri on yhdessä pätkässä. Kaksi vaijeria, vasen ja oikea. Vuosimallista riippuen erilaisia vaijereita.
Takajalkatilan läpivienti on otettava esille tavalla tai toisella, joko kynnyslista avaamalla ja matto nostamalla, tai sitten mattoveitsellä keskeltä.
http://www.saab.1g.fi/dokkarit/SAAB9000Jarrut85-90.pdf
Takajalkatilan läpivienti on otettava esille tavalla tai toisella, joko kynnyslista avaamalla ja matto nostamalla, tai sitten mattoveitsellä keskeltä.
http://www.saab.1g.fi/dokkarit/SAAB9000Jarrut85-90.pdf
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Oiken puolen vaijerin vaihdoin taannoin mattoa irrottamatta, puoliksi sokkona taaksepäin koukkien. Homma onnistui kohtuu helposti, mutta siellä on aika terävänä se vaijereita suojaavan beigen värisen pellin reunat: ne rystyset...
Vasen puoli oli ainakin -89:ssa monin verroin kurjempi, koska vaijeri piti virittää tankin ja pohjan välistä "kohtuullisille" mutkille. En sitten suotta katsonut tarpeelliseksi tankkia laskea mokoman takia.
Paha verrata näin jälkeenpäin, kumpi oli V-mäisempää, mutta melkeinpä suosittelisin -varsinkin vas.puolen kyseessäollessa- irrottamaan sen takajalkatilan maton (siis ilman puukkoa), ja myös löysäämään tankkia. Näin et ainakaan toista minun virheitäni...


Vasen puoli oli ainakin -89:ssa monin verroin kurjempi, koska vaijeri piti virittää tankin ja pohjan välistä "kohtuullisille" mutkille. En sitten suotta katsonut tarpeelliseksi tankkia laskea mokoman takia.
Paha verrata näin jälkeenpäin, kumpi oli V-mäisempää, mutta melkeinpä suosittelisin -varsinkin vas.puolen kyseessäollessa- irrottamaan sen takajalkatilan maton (siis ilman puukkoa), ja myös löysäämään tankkia. Näin et ainakaan toista minun virheitäni...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)