Alustus: jätin tonnarin emännän käyttöön, kun ei viitti tossa duunipaikan parkkiksella seisottaa ilman piuhaa koko päivää 20 asteen pakkasella ja sillä on lämmin talli töissä.
No, asiaan. Eli emäntä valitti, että "auto ei lähtenyt liikkeelle" parkkihallin puomilta sisään mennessä. Oli kuulemma vaihde päällä, kytkin ylhäällä ja kaasuakin painanut, ja EI kuulemma sutinut (kun kysyin, että oliko aivan VARMASTI vaihde päällä ja kytkin ylhäällä, oli vastaus, että "Kyllä mä perkele autoa osaan ajaa"

). Itse en moiseen vikaan ole törmännyt, mutta eihän tuolle muuta selitystä ole, kuin että kytkin on jäänyt auki tai luistanut.
Kaikista hassuinta tässä on se, että emännyys oli sitten sammuttanut auton ja käynnistänyt uudelleen, ja kas, auto liikkui taas

Oma arvaukseni "viasta" on kyllä itse kuski (vaihde ei kunnolla päällä tai kytkin osittain alhaalla), etenkin kun muistan elävästi viime talvena, kun ajeltiin eräästä shoppailuhelvetistä kotiin ja kotikadulla jouduttiin väistämään satkulla vähän syvempään hankeen (ei penkkaan) vastaantulijoita. Emäntä (kuskina) väitti, että nyt tää on jumissa ja kone otti kierroksia. Kehotin nostamaan kytkimen ylös asti ja satkuhan lähti siitä ku finni otasta

Mutta kaikesta huolimatta, onko mahdollista, että kytkin jäisi väliaikaisesti jumiin "auki" ja "korjautuisi" uudelleen käynnistämällä? Ei oikein kuulosta todennäköiseltä...