9-5 -99 2.3t:n moottoritakuun ehdot?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

9-5 -99 2.3t:n moottoritakuun ehdot?

Viesti Kirjoittaja MikaI »

Terve!

Osaakos joku äkkiseltään sanoa mitkä ovat tuon ikäisen jatketun moottoritakuunehdot?

Kun pitäisi tietää ennen kuin viikonloppuna vaihdatan AD-korjaamossa öljyt. Ja 110 tkm:n huollon meinasin teettää siellä myös tulevaisuudessa mutta jos ehdoissa sanotaan että ei käy niin se olisi mukava tietää ennen kuin rupee huoltokirjaan raapustamaan yhtään mitään.

Autoon tehtiin koneremontti 10/2003.

Kiitoksia nopeista vastauksista.

Mika
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Siitä moottoritakuusta on kyllä foorumi pullollaan juttua. Katso vaikka sieltä yleinen -osastolta, siinä se on melkeen ensimmäisenä topicina.
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

Viesti Kirjoittaja MikaI »

Jeps, sieltähän se vastaus tuli että voi käyttää esim. AD-korjaamoa. Ei tee mieli maksaa Länkkärille 110 tkm:n huollosta noin vanhaan autoon.
Kiitti!!
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Kannattais silti kysy saabin kanta asiaan. Vaikka laki on laki.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Viesti Kirjoittaja tnt »

Niin minäkin olisin kiinnostunut tuosta tiedosta , että onko saabilta tullut vielä mitään virallistasta tietoa siitä ,että mitä huoltotoimenpiteitä tulee merkkihuollossa tehdä takuun ylläpitämiseksi koska kyseesähän on vain osatakuu koskien moottoria...Jostain yhteydestä jäi sellainen mutu-tuntu, että saabin olisi pitänyt tiedottaa tästä asiakkailleen mutta johan tästä on pian vuosi kulunut . 8O
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Eikös nykyään ole juurikin joku EU:n kilpailunedistämispykälä, että merkkiliikkeet eivät saa huoltojen monopolia. Tarkoittaa sitä, että muutkin firmat voivat tehdä niitä huoltoja. Tärkeintähän niissä huolloissa on kuitenkin, että ne on tehty valmistajan suosituste mukaisilla aineilla ja huoltokirjan mukaan.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Ymmärtääkseni ko. huoltofirmalla täytyy olla tietotaito ja laitteet tehdä huollot Saabin vaatimusten mukaisesti. Miten se käytännössä todetaan voi olla sitten hankala asia.
9-3 SC 1.8t -06
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Eikö tuo kuitenkin käytännössä toimi siten, että ite tappelet valtuutetun huoltofirman kanssa, vetoat eri säännöksiin + kuluttajansuojaan, uhkailet yhteydenotolla pääkonttoriin ja lopulta ajat kiesin vaihtoautohalliin :roll:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tarinoiden mukaan faksataan huoltokirjan sivut saksan GM-konttorille, missä päättävät. Tuskin alkavat kyselemään korjaamoiden perään.

Itse autonsa huollattavaa henkilöä kyllä luulisi kiinnostavan mihin vie autonsa huollettavaksi.

Itse arvostan huoltokirjassa erään tietyn ei merkkiliikkeen leimaa enemmän kuin merkkiliikkeen.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Itse omalla kokemuksillani yhtyisin 9-5T:n kantaan. Varsinkin jos tähän asti löytyy merkkiliikkeen merkinnät ajoissa suoritetuista huolloista.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Termos kirjoitti:Eikö tuo kuitenkin käytännössä toimi siten, että ite tappelet valtuutetun huoltofirman kanssa, vetoat eri säännöksiin + kuluttajansuojaan, uhkailet yhteydenotolla pääkonttoriin ja lopulta ajat kiesin vaihtoautohalliin :roll:
Mä tein juurikin noin.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Ja tässä vielä GM:ltä saamani vastaus koskien sitten ulkomaan leimoja:

Hei,

kiitos viestistänne koskien Saabin moottoritakuuta. Pahoittelemme vastauksemme viivästymistä.

Mikäli takuuehdot muuten täyttyvät, ei sillä ole merkitystä missä maassa auton takuuhuollot on tehty, kunhan ne on tehty valtuutetussa Saab-huoltoliikkeessä.

Ystävällisin terveisin,

GM Finland Oy
Saab Asiakaspalvelu
Anne-Maria Roikonen
--------------------------------
EDIT: niillähän ON tosiaan oikeus rajoittaa moottoritakuunsa niin että se koskee "valtuutetuissa" liikkeissä huollettuja autoja.
9000CS 2,3
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

Viesti Kirjoittaja MikaI »

Moro!

Tänään soitin länkkärille tästä asiasta ja he sanoivat myös että kuhan korjaamolla on ammattitaito ja laitteet millä huoltoja tehdään on se tällöin moottoritakuunehdot täyttävää.

Joten huollan AD-korjaamolla oman koslani.
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Nojoo, annahan niille käteen se huolto-ohjelma sitten kanssa :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Ainakin ad varaosaputkassa kouvolassa on ohjelma josta näkee mitä missäkin huollos tehdään ja osien vaihto ohjeita,on myös asiakkaiden käytettävis. Mikäli testerit löytyy (texa , bosch) kuten hyvin monesta Ad korjaamosta niin sieltäkin kautta löytyy ohjeita kytkentä kaavoja. Olen itse nähnyt ainakin texan. Mutta nämä huohotin päivitykset yms muutokset ja tiedotteet ei kyllä tule Ad korjaamoiden tietoon.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Vastaa Viestiin