Joo tässä taas yksi vinkki (no tietysti kommentoida saa).
Niin ite oon tässä jo ajat sitten ostanut Motonetista sellaisen ruiskuautoihin tarkoitetun bensansuodattimen. Asensin sen autooni, ja ainakin auto toimii.
Sellasta SAABiin sopivaa, en ostanut. SAABissahan on ne sellaiset liittimet, joita minulla ei silloin ollut varastossa (siis kun minun autoni on kaasari).
Mutta ainakin se toinen Boschin malli sopii, se joka on tarkoitettu oliko se nyt ainakin BMW ja Opel. Kumminkin siinä on sellaset liittimet että ne sopii suoraan kumiletkuun.
Joo SAAB on kyllä hyvin suunniteltu ja tehty, ei oo ihmekkään että tulee kalliiksi tehdä. Olis varmaan tullu halvemmaksi laittaa sellainen bensansuodatin alunperinkin autoihin, ettei tarvii sellasia ihme liittimiä käyttää. Ne SAABin bensaletkuliittimet on kyllä lujaa tekoa, 9000-mallista sellaset purin.
Metallikoteloinen polttoaineensuodatin
Siis mitkä on ihmeliittimiä? Nekö ruiskusaabin suodattimessa olevat banjo-liittimet?
Olen muuten huomannut, että kaikista parhaat tiiivisteet niihin banjoihin olisivat Usit-tiivisteet. Kupariprikoilla en meinannut saada tiivistymään, kun viimeksi vaihdoin. Sitä edellisillä kerroilla läjäsin sen vanhoilla tiivisteillä, jotka olivat Usit-tyyppiä. (Usit-tiivisteessä on vulganoitu teräsprikan sisäkehälle kuminen tiivistysosa.)
Olen muuten huomannut, että kaikista parhaat tiiivisteet niihin banjoihin olisivat Usit-tiivisteet. Kupariprikoilla en meinannut saada tiivistymään, kun viimeksi vaihdoin. Sitä edellisillä kerroilla läjäsin sen vanhoilla tiivisteillä, jotka olivat Usit-tyyppiä. (Usit-tiivisteessä on vulganoitu teräsprikan sisäkehälle kuminen tiivistysosa.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Saako noita usitteja jostakin järkevämmälläkin hinnalla kuin Saabin tiskiltä? Olivat siellä meinaan aika rapeen hintasia, 2 kpl pienempiä ja 2 kpl isompia makso yhteensä jotain kympin luokkaa. Niillä kuparisilla en ees yrittäny, kun vaikuttivat niin hempuloilta ja muistelin, että mertmi on joskus aikasemminkin maininnu noista tiivistys ongelmista..
KTM SD
Niitä saa kaikista liikkeistä, jotka myyvät hydrauliikkarojuja. Useimmista laakeriliikkeistä ja tiivistekaupoistakin taitaa saada.Saapas kirjoitti:Saako noita usitteja jostakin järkevämmälläkin hinnalla kuin Saabin tiskiltä? Olivat siellä meinaan aika rapeen hintasia, 2 kpl pienempiä ja 2 kpl isompia makso yhteensä jotain kympin luokkaa. Niillä kuparisilla en ees yrittäny, kun vaikuttivat niin hempuloilta ja muistelin, että mertmi on joskus aikasemminkin maininnu noista tiivistys ongelmista..
Ongelma on vain siinä että niitä on hyllyssä yleensä vain BSP-kierteitä varten ja milliset ovat harvinaisempaa tavaraa, mutta kyllä niitäkin on.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Metallikoteloinen polttoaineensuodatin
Jos tosiaan on kyseessä tämä ruiskumallissakin oleva banjoilla kiinni oleva suodatin, on varsinkin ruiskuautossa sellaisten liitosten käyttö vain hyvä. Varsinkin K-jetin järjestelmäpaineet ovat sitä luokkaa että voi karaliitosten tiiviys olla kyllä vähän mitä sattuu, varsinkin kun painevaraaja pitää paineet ylhäällä aina. Kaasarivehkeet nyt sitten ovat asia erikseen.kimmoisa kirjoitti:
Joo SAAB on kyllä hyvin suunniteltu ja tehty, ei oo ihmekkään että tulee kalliiksi tehdä. Olis varmaan tullu halvemmaksi laittaa sellainen bensansuodatin alunperinkin autoihin, ettei tarvii sellasia ihme liittimiä käyttää. Ne SAABin bensaletkuliittimet on kyllä lujaa tekoa, 9000-mallista sellaset purin.