9-3:n pakettiautoksi..

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
MacIIVC
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 14:36

9-3:n pakettiautoksi..

Viesti Kirjoittaja MacIIVC »

Terve vaan kaikille! Piti ihan rekisteröityä tätä kysymystä varten, eli voiko 5 ovisen 9-3:n rekisteröidä ilman takapenkkejä olevaksi pakuksi, samaan tapaan, kuin 206:a ja Golffeja ym rekisteröity pakuiksi. tuommoisen pätkän löysin AKE:n sivuilta

"Ajoneuvon muuttaminen ilman takaistuimia varustetuksi pakettiautoksi

Henkilöautoista pakettiautoiksi muutettavaksi soveltuvat yleensä vain farmari- tai monikäyttöautot, näitä vastaavat tila- tai maastohenkilöautot (ei kuitenkaan sedan, viistoperä, coupe tai avoauto). Käytännössä tällaisesta autosta pitää poistaa pysyvästi takaistuimet selkänojineen ja näiden kiinnitykseen tarkoitetut kiinnityspisteet. Erityistä suojaseinää pakettiauton ohjaamo-osaa vasten ei määräyksissä edellytetä. Sen asentaminen on kuitenkin suositeltavaa, koska se estää onnettomuustilanteissa tavaroiden liukumisen ohjaamoon.
"
Mitenkä on, onnistuuko tuo vai onko peräti joku jo koittanut veronkiertoa ja saanut tuloksen?
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

Ei taida onnistua, kun ei ole farmari eikä tila auto.
Joskus selvitin 9-5 farmarin tid3.0 :n muuttamisen, kantavuus oli niin onneton että autosta olisi tullut 1+3:lle, joten unohdin asian.
Ranskalaisissa on jostain syystä hirmu kantavuudet!!
Muuten eikö laki muuttunut keväällä ?
Nyt auto pitää muuttaa matkailuautoksi tai minilinja-autoksi jo haluaa
verohelpotusta.
Kaveri juuri muuttamassa vitoa jossa 1+6 ja on ollut pakettiauto.

Matkailu-auton vaatimukset oli aivan idioottimaisia jokin spriikeitin ,
pukupaitakaappi ja makuutilaa :lol: :lol: :lol:
eki saabi 9-3s -00 2.0t
MacIIVC
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 14:36

Viesti Kirjoittaja MacIIVC »

Niin, mutta ilman takapenkkejä olevaksi olisi tullutkin, mietin vaan, kun nuo Pökötin 206:t menee 3-ovisina heittämällä 2-paikkaisiksi pakuiksi, niin miksei menisi 9-3:nkin, enempi siinä tilaa on, vaan se takaluukun tulkinta oveksi vai luukuksi arveluttaa..
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Mitä veroja meinasit kiertää :?:

Eikös pienitavaratilaiset pakut ole verollisia?
96 M75 i12 5-speed ;)
MacIIVC
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 14:36

Viesti Kirjoittaja MacIIVC »

Ansis kirjoitti:Mitä veroja meinasit kiertää :?:

Eikös pienitavaratilaiset pakut ole verollisia?
Käyttövoimaveroa, tuleepi pakettiauton mukaiset verot, jos saa rekisteröityä 2 paikkaseksi pakuksi.
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

No sitten menet katsastus firmaan ja kysyt .
Kaveri kysyi myös ja sai heti neuvot, joilla myös muutoskatsastus onnistui. Valtion konttorista tietoa ei herunut ainakaan
Mikkelissä :( :( :(
eki saabi 9-3s -00 2.0t
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Ymmärtääkseni pakettiautoksi katsastaminen onnistuu edelleenkin kaikille henkilöautoille, joiden korimalli on joko hatchback kaadettavalla takapenkillä (9-3), farmari, tila-auto, maasturi tai vastaava. Sedan ja vastaavat mallit eivät käy.

Se juttu mikä muutettiin porsaanreiän tukkimiseksi on se, että muut kuin kuljettajan vieressä olevat paikat nostavat käyttöveron samaksi kuin henkilöautoissa. Esim. 2-paikkainen 9-3 ja vaikkapa vanha piilofarkkujenkki pelkällä etusohvalla ovat vielä pienellä verolla. Sinne katsastusasemalle tosiaan kysymään miten muutos tehdään, siellä kertovat. :) Lisäksi tuossahan yleensä myös vakuutusmaksut alenevat ainakin jonkin verran.
Vastaa Viestiin