Onko kokemusta lamdasta 96&muut ??
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
- Paikkakunta: Laukaa
Onko kokemusta lamdasta 96&muut ??
Elikkä tarkoituksena olisi laittaa omaan päkättiin lamda jolla saisi mitattua seoksia ajonaikana.
Onko kokemuksi lamdasta kaasarilaitteissa?
Kuinka toimii?
Onko hyötyä?
Ongelmat?
Lamda ostettu vai oma viri?
Kokemuksia yleensä lamdasta?
Laittakaahan speksejä kehiin.
Onko kokemuksi lamdasta kaasarilaitteissa?
Kuinka toimii?
Onko hyötyä?
Ongelmat?
Lamda ostettu vai oma viri?
Kokemuksia yleensä lamdasta?
Laittakaahan speksejä kehiin.
Onhan sellanen ollut.... http://www.vpv-motorracing.com/lambda.htm
Hyvä peli, samanlainen on kilpurissakin.
No miksei toimisi siinä missä muissakin autoissa???
Jos auto on ihan vakio en näe kovin suurta hyötyä, mutta viritetyissä homma alkaakin olemaan sitten eri....
Hyvä peli, samanlainen on kilpurissakin.
No miksei toimisi siinä missä muissakin autoissa???
Jos auto on ihan vakio en näe kovin suurta hyötyä, mutta viritetyissä homma alkaakin olemaan sitten eri....
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
- Paikkakunta: Laukaa
Elikkä tälläseen vekottimeen ois tulossa. Tuli kesällä vaihettua 1-2 välitykset pidemmiksi niin alkais tarttee lisää voimaa. Eli hankinnassa olisi jyrkempi nokka ja mahd. omatekoinen risti-imu vaakawebereillä jos tolla DWG llä ei tarvittavaa ainetta saa. Sillä lamdalla sais viitettä millä alueella liikutaan syötöissä. Eli 7000rpm:stä pitäs tonne 8000rpm:n päästä.
http://personal.inet.fi/private/saab96/
http://personal.inet.fi/private/saab96/
-
- "Hirsch"
- Viestit: 800
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Oletko yrittänyt säätää DGV:tä ? Itsellä on Sonett:n nokalla vastaava mosa (hieman kireempi) ja käytän sen ensin säädätettävänä ja sen jälkeen katselen riittääkö kakku. Ristisarja ei ole välttämätön, sillä kyllä yhdellä isolla kaksikurkkuisella saa myös paljon aikaan. Sellaisella mennään kovaa myös jokkiksessa ja säätäminen on varmasti yksinkertaisempaa. Ja katso vaikka JohnnyV4:n katu Saabin kuvia: http://personal.inet.fi/koti/jhelminen/ .olli siekkinen kirjoitti:Elikkä tälläseen vekottimeen ois tulossa. Tuli kesällä vaihettua 1-2 välitykset pidemmiksi niin alkais tarttee lisää voimaa. Eli hankinnassa olisi jyrkempi nokka ja mahd. omatekoinen risti-imu vaakawebereillä jos tolla DWG llä ei tarvittavaa ainetta saa. Sillä lamdalla sais viitettä millä alueella liikutaan syötöissä. Eli 7000rpm:stä pitäs tonne 8000rpm:n päästä.
http://personal.inet.fi/private/saab96/
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
- Paikkakunta: Laukaa
Tarkoitus olisi justiinsa saada tosta dgv:stä mahollisimman paljon irti,mutta siitä ei tiedä oikein muuten paljonko se saa kakkua yläkierroksilla ajettaessa. Se lamda antas viitettä sinne. Halvin ja helpoinhan toi dgv ois.
Suutimet tällähetkellä siinä joltain penkitetyltä 1.7l,7.6-7.8 nokalla olevasta. Eli aikas lähellä pitäis olla mutta, jos muutan jyrkemmän nokan en tiedä onko laihalla vai ei. Ei haluttas uutta konetta sulattaa.
Näyttää tuollakin keulalla olevan 1 vaaka weberi ja noissa jokkis vehkeissä kans aikeski niissä jotka haluu pärjätä, ja sillokin niissä fiiatin kone.
Mutta kysymys oli siitä lamdasta alkujaan. (sädöt on kyllä hoidossa)
Suutimet tällähetkellä siinä joltain penkitetyltä 1.7l,7.6-7.8 nokalla olevasta. Eli aikas lähellä pitäis olla mutta, jos muutan jyrkemmän nokan en tiedä onko laihalla vai ei. Ei haluttas uutta konetta sulattaa.
Näyttää tuollakin keulalla olevan 1 vaaka weberi ja noissa jokkis vehkeissä kans aikeski niissä jotka haluu pärjätä, ja sillokin niissä fiiatin kone.

Mutta kysymys oli siitä lamdasta alkujaan. (sädöt on kyllä hoidossa)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 800
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Oma autoni menee joskus keväällä Sarkkolan Pertun penkkiin ja max hyödyn yritän löytää DGV:stä, mutta voi olla että ei riitä. Tuo vaiheittain aukeava kun on päivittäiseen katukäyttöön paremmin soveltuva. Kun sulla se on joskus säädetty V4:ssa, niin löytyisikö ne suuttimien koot helpolla tänne foorumille. Oma nokkani on asteina noin 310 astetta (imu ja pako olivat eri).olli siekkinen kirjoitti:Tarkoitus olisi justiinsa saada tosta dgv:stä mahollisimman paljon irti,mutta siitä ei tiedä oikein muuten paljonko se saa kakkua yläkierroksilla ajettaessa. Se lamda antas viitettä sinne. Halvin ja helpoinhan toi dgv ois.
Suutimet tällähetkellä siinä joltain penkitetyltä 1.7l,7.6-7.8 nokalla olevasta. Eli aikas lähellä pitäis olla mutta, jos muutan jyrkemmän nokan en tiedä onko laihalla vai ei. Ei haluttas uutta konetta sulattaa.
Näyttää tuollakin keulalla olevan 1 vaaka weberi ja noissa jokkis vehkeissä kans aikeski niissä jotka haluu pärjätä, ja sillokin niissä fiiatin kone.![]()
Jokkis koneissa fiiu koneisia 96:sia en tiedä kuin sukunimi kaimasi autossa olleen. Enemmän niissä vierasmoottorisia Matzdoja on, mutta onneksi meidän tallissa 50 % on sentään V4:sia. Jos Veini on velipoika tms niin sano Hämeenlinnan äijiltä terveisiä.

Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
- Paikkakunta: Laukaa
Serkkupoika on toi Vente. Siltä on oppia tullu kyseltyä monesti.
Ne suuttimet haettu joltain netti saabi sivulta. Kyllä ne kotpuolessa ois mutta vasta viikonloppuna.
On käyttöautona toi peli toistaiseksi kun ei opiskelijana ole vara monia autoja pitää. Pikkuviri pelittää vielä kunnes saadaan toinen käyttöauto,eli turbo.
Monesti on kuultu miten se kone pitäis rakentaa kun ois rahaa ja aikaa.
Sit joskus kun suvussa vaan Saabisteja ja Impistejä.
Kaikenlaisia härpättimiä sinne päkättiin saa tungettua kun vaan keksii, mutta edelleen haetaan kokemuksia siitä lamdasta.
Ne suuttimet haettu joltain netti saabi sivulta. Kyllä ne kotpuolessa ois mutta vasta viikonloppuna.
On käyttöautona toi peli toistaiseksi kun ei opiskelijana ole vara monia autoja pitää. Pikkuviri pelittää vielä kunnes saadaan toinen käyttöauto,eli turbo.
Monesti on kuultu miten se kone pitäis rakentaa kun ois rahaa ja aikaa.
Sit joskus kun suvussa vaan Saabisteja ja Impistejä.
Kaikenlaisia härpättimiä sinne päkättiin saa tungettua kun vaan keksii, mutta edelleen haetaan kokemuksia siitä lamdasta.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 800
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Selkee - jotkut olen myös netistä kaivanut ja niistä on hyvä lähteä suuntaa hakemaan. Ja onnea lamdan selvittämiseen.olli siekkinen kirjoitti: Ne suuttimet haettu joltain netti saabi sivulta. Kyllä ne kotpuolessa ois mutta vasta viikonloppuna.

Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )