Moro! Tuli taas huomattua että Saab on vankka auto. Kaveri ajoi kraislerin tila-autolla perään. Vauhti n.20km/h. Vauriot: Jenkki: konepelti kasassa, puskuri palasina, maski/ajovalo rikki, syyläri hajalla. Saab: takapuskurissa pieni "lommo" ja maalia lähti. Vien tammikuussa autoni korjaamolle jossa katsovat tarkemmin vauriot. Onko kokemuksia vastaavasta hommasta ja mitä Saabistani on voinut mennä rikki? Minkälainen tuo puskurin rakenne on? Onko se "kertakäyttöpuskuri"? Mitä kannattaa pyytää tarkistamaan?
Ittellä on muuten niskat ja pää kipeenä.
Peräänajo 9-3TiD -99
Toivottavasti et vaan naureskellut ja sopinut että ok.
Nimi ja rekkari ylös sekä lausunto missä mies myöntää ajaneensa perään. Sen jälkeen vakuutusyhtiön tarkastajalle. Kokeillaan ovien toiminnat ja tarkastetaan kaikki mahdolliset saumat a-palkkiin asti...
Päälle päin näyttää saapissa aina siltä, että mitään ei sattunut. Jostain kohtaan on auto voinut kuitenkin lyhyentyä.
Nimi ja rekkari ylös sekä lausunto missä mies myöntää ajaneensa perään. Sen jälkeen vakuutusyhtiön tarkastajalle. Kokeillaan ovien toiminnat ja tarkastetaan kaikki mahdolliset saumat a-palkkiin asti...
Päälle päin näyttää saapissa aina siltä, että mitään ei sattunut. Jostain kohtaan on auto voinut kuitenkin lyhyentyä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Mullakin aiheesta kokemusta. Peugeot 406 ajeli valoissa perään ja keula meni siitä murusiksi, saabas selvisi varsin vähännäköisillä vaurioilla. Mutta ulkonäkö saattaa pettää ja minunki autosta piti perää vähän oikaista ja käsittääkseni jonkin verran osaakin vaihtaa.. Ja käytännössä ulkoisia vauriota ei ollut muuta kuin pieni jälki puskurissa. Mutta kestävä auto saab on, siitä ei pääse mihinkään.



9-3 2.0t sport vm-00
#2895
#2895
Kuulostaa jotenkin tutulta... Kaveri lähenteli 9-3:ni perää elokuussa risteysnopeudella ja opeli jäi sitten siihen seisomaan, kun jatkoin selvittelyn jälkeen kotiin
Onneksi katselin puskuriosastoa hieman tarkemmin itse, sillä kiinteään vetokoukkuun osunut viisto-osuma oli vääntänyt puskurirunkoon hiusmurtuman. Turun Metro-Auton kaveri sanoi suoraan, että oli hyvä, että olin itse huomannut sen, koska se olisi varmaan jäänyt huomaamatta 

