Tässä ongelma, johon kaipaan vastauksia henkilöiltä, jotka mahdollisesti ovat kokeneet saman tai muuten vain tietävät mistä on kysymys;
Saab 9 - 5 vm. 1998
Jarrut täristää valtavasti jarruttaessa. Levyt ja palat on vaihdettu NELJÄ kertaa ja homma toimii n. kuukauden ja taas alkaa sama tärinä. Huollon mukaan kaikki osat liikkuu niin kuin pitää. Ylikuumenemista ei siis ole havaittavissa. Vika on aina identtinen, eli se alkaa pikkuhiljaa ja pahenee koko ajan. Käytössä on olleet niin tarvike, kuin alkuperäisetkin palat ja levyt. Huollolta on loppunut ideat lähes kokonaan. On turhauttavaa käydä kuukauden välein vaihtamassa palat ja levyt ja maksaa siitä monta sataa euroa.
Ts. Onko jollakin ollut sama vika? Jos on, niin mistä moinen johtui?
Useinhan vika voi olla joku, joka ei vain tule edes mieleen tarkistaa. Ja tässä haiskahtaisi tälläiseltä.
Kiitos
Pete
Jarrujen tärinä
Jarrujen tärinä
Jorma;
Kiitos vastauksesta. Kysyisin vielä, että kävikö sinulle myös niin, että palojen ja levyjen vaihdon jälkeen homma toimi jonkin aikaa moitteetta?
Olen itse yrittänyt sanoa huollossa, että jospa vika olisikin jossain muualla kuin jarruissa, mutta ovat jotenkin pitäneet sitä ajatusta mahdottomana. Jos tämä on mahdollista, niin käyn esittämässä teorian sinne välittömästi ja katsotaan saataisiinko homma kuntoon.
Pete
Kiitos vastauksesta. Kysyisin vielä, että kävikö sinulle myös niin, että palojen ja levyjen vaihdon jälkeen homma toimi jonkin aikaa moitteetta?
Olen itse yrittänyt sanoa huollossa, että jospa vika olisikin jossain muualla kuin jarruissa, mutta ovat jotenkin pitäneet sitä ajatusta mahdottomana. Jos tämä on mahdollista, niin käyn esittämässä teorian sinne välittömästi ja katsotaan saataisiinko homma kuntoon.
Pete
Levyjen ja palojen vaihdon jälkeen meni tuhansia (yli 10tkm yksillä leyvillä) kilometrejä ilman mitään ongelmia. Siihen aikaan tuli ajettua aika paljon, joten kilometrejä tuli nopsaan. Sitten alkoi pikkuhiljaa aina tärisemään. Uudet levyt yritin aina ajaa sisään mahdollisimman nätisti eikä mitään vesilätäkköjarrutuksia tms ollut.
Edit: Uudet levyt + palat vaihdettiin aina mukisematta ja rahaa pyytämättä.
Edit: Uudet levyt + palat vaihdettiin aina mukisematta ja rahaa pyytämättä.
9-3 SC 1.8t -06
Saabi on julkaisut ko. aiheesta huoltobulletin, jossa ongelman aiheuttajaksi todetaan juuri nuo navat. Jos niitä ei vaihda, kestävät uudet levyt muutaman tuhat kilometriä ja ravistelu alkaa taas. Tässä linkki bulletiiniin: http://www.townsendimports.com/Saab_TSB ... 0_1912.pdf