Tonnarin kone satkuun

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Tonnarin kone satkuun

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Kuis hyvin tuo onnistuu ja onko kukaan tehny :lol:
9-3.1972
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tarkenna. :) Meinaatko tonnarin konetta poikittain tonnarin laatikon kera, vai meinaatko tonnarin konetta pitkittäin asennettuna? Minkä vuosimallin kone ja 2.0 vai 2.3?

Jos (oletettavasti) meinaat pitkittäin asennettuna satkun laatikon kanssa, niin "pitkälohko" 2.0 sopii heittämällä, 2.3 vaatii modausta ja lyhytlohko ei taida onnistua.

2.0 pitkälohko on tismalleen sama kapistus kuin 85-93 satkun lohko (startti imusarjan alla), jakopään koppa on vain erilainen ja hiukan uudemmissa venttiilikoppa eri (ei vino). Kansi on 2.0 sama ja 2.3 kansi sopii suoraan myös (sama kuin 2.1 og900 kansi). Pako- ja imusarjat ei sovi järkevästi eli satkun omat mielummin.

Eli 80-luvun 2-litrainen tonnarin kone menee satkuun hyvin helposti, on itse peruskone siis tismalleen sama kuin 2-litraisen satkun 16v kone poislukien aiemmin mainitut seikat.

Ja on tehty nuo alussa mainitsemanikin muutokset. :) Toisinsanoen tonnarin kone laatikoineen poikittain satkun konehuoneessa on ihan livenäkin tullut todistettua ja 2.3 lohkoa on tiemmä ainakin naapurimaassa onnistuttu sovittamaan og:n laatikon päälle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

B204E -96 2.0t
9-3.1972
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Se on sitten lyhytlohkoinen kone, eli ei onnistu ihan "paikalleen heittämällä".
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Jope kirjoitti:Se on sitten lyhytlohkoinen kone, eli ei onnistu ihan "paikalleen heittämällä".
sitten säädetään ja hitsataa/työstetään jne. sovituslaippaa jne :wink:

Thanks tuo riittää mulle.

Edit tai löytää tiensä tuohon alla mainittuun :lol:
9-3.1972
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

eli tonnarin -85 venakoppa sopii mutta jakopäänkoppa ei?
mites ruiskun johtosarjan kanssa, muutos vai mielummin satkun sarja? onko satkun 16i johtosarja sama?
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

jcarlson kirjoitti:Tarkenna. :) Meinaatko tonnarin konetta poikittain tonnarin laatikon kera, vai meinaatko tonnarin konetta pitkittäin asennettuna? Minkä vuosimallin kone ja 2.0 vai 2.3?

Jos (oletettavasti) meinaat pitkittäin asennettuna satkun laatikon kanssa, niin "pitkälohko" 2.0 sopii heittämällä, 2.3 vaatii modausta ja lyhytlohko ei taida onnistua.

2.0 pitkälohko on tismalleen sama kapistus kuin 85-93 satkun lohko (startti imusarjan alla), jakopään koppa on vain erilainen ja hiukan uudemmissa venttiilikoppa eri (ei vino). Kansi on 2.0 sama ja 2.3 kansi sopii suoraan myös (sama kuin 2.1 og900 kansi). Pako- ja imusarjat ei sovi järkevästi eli satkun omat mielummin.

Eli 80-luvun 2-litrainen tonnarin kone menee satkuun hyvin helposti, on itse peruskone siis tismalleen sama kuin 2-litraisen satkun 16v kone poislukien aiemmin mainitut seikat.

Ja on tehty nuo alussa mainitsemanikin muutokset. :) Toisinsanoen tonnarin kone laatikoineen poikittain satkun konehuoneessa on ihan livenäkin tullut todistettua ja 2.3 lohkoa on tiemmä ainakin naapurimaassa onnistuttu sovittamaan og:n laatikon päälle.
Mites ruon 2.3:n asennus lain puitteissa onnistuu og900:n?
AKE:lta kyselin mutta selvää vastausta en saanut.
Saabiton saabisti
#1470
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Ei tässä m itää laillista olla rakentamassa :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
9-3.1972
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

vuorpe kirjoitti:Mites ruon 2.3:n asennus lain puitteissa onnistuu og900:n?
AKE:lta kyselin mutta selvää vastausta en saanut.
No siis moottorin koon ja tehon puitteissa ok. Mutta jos meinaat asentaa poikittain konehuoneessa sijaitsevan lohko niin :?
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Kuinkas tuo V6 istuu satkun pellin alle?
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Onkos 2.3 tbo koneitä lyhyitä ja pitkiä?
Kun olis projektia mieli,et olis kiva jos tarkennettas mitä pitää muuttaa et saa 2.3T:n pitkittäin og900:n konetilaan...Jos saa.
Saabiton saabisti
#1470
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Taitaa olla isolohkon murheena myös se että ei veivit mahdu pyörimään ainakaan og satkun lootan päällä :?:
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Nii'in. Pitäisi saada tontun lootakin asennettua. joten räpeltämistä on, kun ei taida olla sama raideleveys notta vetarit kävis. ja millä saap kiinni. Etevä kyllä tekee, en sit tiedä tarvitaanko konttuurilla jonkin sortin lujuuslaskelmia vielä kun homma on valmis että on vähintään yhtä kestävä kuin alkuperäinen.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

900turbo3d kirjoitti:Nii'in. Pitäisi saada tontun lootakin asennettua. joten räpeltämistä on, kun ei taida olla sama raideleveys notta vetarit kävis. ja millä saap kiinni. Etevä kyllä tekee, en sit tiedä tarvitaanko konttuurilla jonkin sortin lujuuslaskelmia vielä kun homma on valmis että on vähintään yhtä kestävä kuin alkuperäinen.
AKE:n kanta on, että tarvittaessa on todistettava esim. moottorin kiinnikkeiden muutostyön asianmukaisuus. Eli jos olis luokka niin ei varmaankaan ongelma, mutta ehkä asiallinen jälki ja "vastaava" toteutus voipi riiittää. Kyllä sen muuttaa voi se on varma. Se mitä halutaan nähdä ja tietää konttorilla onkin tulkinnallisempi seikka.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

ogsatkun lootako ei käy?
Saabiton saabisti
#1470
Vastaa Viestiin