Kysymys Ässästä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Kysymys Ässästä

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Mikäs mahtaisi olla vikana kun alottaa kiihdyttää alle kahden tonnin kierroksilta niin 2k ja 2,5k kohdalla vetää tyhjää ja kiihtyvyys vähennee persdynollakin huomattavan määrän?
900 S -90
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Kysymys Ässästä

Viesti Kirjoittaja tetammi »

DyhWe kirjoitti:Mikäs mahtaisi olla vikana kun alottaa kiihdyttää alle kahden tonnin kierroksilta niin 2k ja 2,5k kohdalla vetää tyhjää ja kiihtyvyys vähennee persdynollakin huomattavan määrän?
Tuota oiretta voisi kuvailla vähän tarkemmin.

Jos pyörät löyvät tyhjää niin toki kiihtyvyyskin heikkenee. :lol:

Sytkä kannattaa varmaan kattoo ens alkuun, toi voi olla todella paljon pielessä esim. mulla oli ilmeisesti rikkinäistä by-passia kompensoitu säätämällä ennakkoa.

Ohan joku voinu tuota alipainekelloakin "ruuvata" että on saanut tarpeeksi ennakkoa isommilla ahdoilla ettei nakuta, silloin tuohon keskialueelle tulee helposti kuollut kohta vedossa.

Eli sytkän ja by-passin tarkistus ens hätään.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Siis nouseeko kierrokset kieppimittarissa, vaikka nopeus ei kasva? :arrow: Kytkin luistaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Joo olisihan tota voinu vähän tarkemmin selittää. :oops:
Siis ei nouse kierrokset tai tarkemmin kierrosten nousu hidastuu. By-passin vaihdoin uuteen kun epäilin sitä viaksi. Jakajan kello on ehjä, enkä usko että on sorkittu kun oli muutenkin ihan vakio. Mites säätyykö 16venasessa ennakko jakajaa kiertämällä?
900 S -90
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

säätyy juu ennakko ihan normaalisti, toisin kuin i16.
myös minulla on tuossa T16 tehoton kohta juuri siinä kun alkaa ahtamaan, aivan kuin sytkä vetäisi liian herkästi lisää ennakkoa, sitten taas mennään kun ahtoja tulee kunnolla. :twisted:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja rille »

onko meno semmosta nykivää? huonokuntoninen alipaineletku aiheutti mulla ton tyylistä vikaa.
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Vika oli myöhäsessä sytkässä. Enpä tullu tota ajatelleeks ku luulin ettei voi sytkää säätää jakajaa kääntämällä missää 16v koneessa. No nyt on taas pikkasen viisaampi. :D

Kiitos neuvoista.
900 S -90
Vastaa Viestiin