Mitä bensaa?
Mitä bensaa?
Jonkin verran foorumissa on ollut puhetta 95 E:n ja 98 E:n eroista. Eri laadun käytön kannattavuus tuntuu kuitenkin riippuvan automallista, bensa-asemasta jne...
Jouluksi lähdetään matkaan, ja ajattelin mahdollisesti kokeilla tankissa 98 E:tä. Ohjekirjan suosittelema löpö 2.0t moottorille näyttää kuitenkin olevan 95 E. Onko jollain kokemusta 98E - 2.0t yhdistelmästä - kannattaako kokeilla?
Jouluksi lähdetään matkaan, ja ajattelin mahdollisesti kokeilla tankissa 98 E:tä. Ohjekirjan suosittelema löpö 2.0t moottorille näyttää kuitenkin olevan 95 E. Onko jollain kokemusta 98E - 2.0t yhdistelmästä - kannattaako kokeilla?
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Kulutus ainakin nousi 95E:lla kun kesällä matka-ajossa kokeilin, joten olen pysytellyt 98E. Vaparissa ero oli kyllä huomattavampi; 95:lla meno oli aikas nuhaista ja kulutus huomattavasti suurempi.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Vaihdoin nyt talven tullen 98 E:hen. Kylmä nykiminen hävisi sekä kiihdytyksessä aikaisemmin ollut nykäys (2 vaihteen aikana) hävisi myös. (vakiomoottori...vielä) Samalla kyllä vaihdoin jakelijan Nesteestä ABC:en
. (Myyköhän ABC vielä Shell:n bensaa vai ostaako se sieltä mistä halvimmalta saa?) Onko muilla kokemuksia "paremmista" asemista?
Kulutuksessa en ole huomannut eroa, yhden pidemmän reissun olen heittänyt...Koska auto tuntuu toimivan paremmin 98 E niin aioin jatkaa sen käyttöä, hintaa tulee lisää n. 1 euro tankkauskertaa kohden.

Kulutuksessa en ole huomannut eroa, yhden pidemmän reissun olen heittänyt...Koska auto tuntuu toimivan paremmin 98 E niin aioin jatkaa sen käyttöä, hintaa tulee lisää n. 1 euro tankkauskertaa kohden.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Taisi suurin syy olla tuo oktaanin kasvatus kuin aseman vaihtoturbo 9-3 kirjoitti:Vaihdoin nyt talven tullen 98 E:hen. Kylmä nykiminen hävisi sekä kiihdytyksessä aikaisemmin ollut nykäys (2 vaihteen aikana) hävisi myös. (vakiomoottori...vielä) Samalla kyllä vaihdoin jakelijan Nesteestä ABC:en. (Myyköhän ABC vielä Shell:n bensaa vai ostaako se sieltä mistä halvimmalta saa?) Onko muilla kokemuksia "paremmista" asemista?
Kulutuksessa en ole huomannut eroa, yhden pidemmän reissun olen heittänyt...Koska auto tuntuu toimivan paremmin 98 E niin aioin jatkaa sen käyttöä, hintaa tulee lisää n. 1 euro tankkauskertaa kohden.


Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Ei muuta kuin tankki täyteenPsychocowboy kirjoitti: Taisi suurin syy olla tuo oktaanin kasvatus kuin aseman vaihto. Keskiverto autoilija tankkaa joka toinen viikko eli takkiin tulisi vuodessa tuolla hinta erolla huimat 25€. Vastineeksi saa nykimätöntä ja sujuvaa kulkua


2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Itse olen kokeillut kaikissa kulkuvälineissäni 95/98 eroja, vanhemmat toimivat järjestäen paremmin 98:lla, mutta uudemmissa en ole huomannut mitään eroa, paitsi että 98 on kalliimpaa. 9-3 Turbo automaatti kuluttaa saman verran 95 ja 98 laatuista ainetta 
900 Aero -84 ei toimi kovinkaan hyvin 95:llä, ja 900i -88 kulutti selvästi vähemmän 98:a, eroa taisi olla lähes litran /100km.

900 Aero -84 ei toimi kovinkaan hyvin 95:llä, ja 900i -88 kulutti selvästi vähemmän 98:a, eroa taisi olla lähes litran /100km.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower