Ja sitten toinen juttu kun tänään laitoin Eberin tohisemaan että saisi koneen tulille, keli -25C ni se otti ja sammu pariinkin eri kertaan, piti käydä uudelleen laittamassa MANUAL START! Mistäs tämä nyt sit johtuis? Koskaan ei ole aiemmin lauhemmilla keleillä kettuillut sen jälkeen kun sen kuntoon sain! Ja voin sanoa että aika sahattava oli aamulla käyntiin...
Tidi kylmällä kelillä, pari kysymystä?
Tidi kylmällä kelillä, pari kysymystä?
Eli eilen kun tuo elohopea laski tuolla E-Karjala - P-Karjala välillä E-Karjalan -6:sta P-Karjalan -25:n niin meinasi loppumatkasta olla vilu paitasillaan ajella. Liekö normaalia? Moottorin lämmöt näytti kyllä normaalia ja lämmöt automaatti-ilmastoinnista täysillä muttei suuttimista tuleva ilma kyllä käsiä polttanut.
Pahvi keulalla vois auttaa?
Ja sitten toinen juttu kun tänään laitoin Eberin tohisemaan että saisi koneen tulille, keli -25C ni se otti ja sammu pariinkin eri kertaan, piti käydä uudelleen laittamassa MANUAL START! Mistäs tämä nyt sit johtuis? Koskaan ei ole aiemmin lauhemmilla keleillä kettuillut sen jälkeen kun sen kuntoon sain! Ja voin sanoa että aika sahattava oli aamulla käyntiin...

Ja sitten toinen juttu kun tänään laitoin Eberin tohisemaan että saisi koneen tulille, keli -25C ni se otti ja sammu pariinkin eri kertaan, piti käydä uudelleen laittamassa MANUAL START! Mistäs tämä nyt sit johtuis? Koskaan ei ole aiemmin lauhemmilla keleillä kettuillut sen jälkeen kun sen kuntoon sain! Ja voin sanoa että aika sahattava oli aamulla käyntiin...
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
kylmää kyytiä
Siin vebastos on se vika et se on eeberi,keskenkaiken sammuminen on kuulemma useimmiten "älyvika".Korjaamaton paikka ku ne kolmen euron osat on valettu eboksiin ettei viallista osaa voi vaihtaa.Uus kone ei tosin o kallis ainakaan Porvoon Deltassa,asennuksineen tais olla 580,-
Re: Tidi kylmällä kelillä, pari kysymystä?
Ei ole normaalia. Pitäisi tareta helposti 30asteen pakkasillakin.hz81 kirjoitti:Eli eilen kun tuo elohopea laski tuolla E-Karjala - P-Karjala välillä E-Karjalan -6:sta P-Karjalan -25:n niin meinasi loppumatkasta olla vilu paitasillaan ajella. Liekö normaalia? :
Re: Tidi kylmällä kelillä, pari kysymystä?
Oma kottero hörähtää heti tulille oli roikassa tai ei. Pitkät käynnistyssahaukset alkavat viitata hapertuviin pa-letkuihin.hz81 kirjoitti: Ja voin sanoa että aika sahattava oli aamulla käyntiin...![]()
![]()
Re: Tidi kylmällä kelillä, pari kysymystä?
Aika ihmeelta kuulostaa jos kolmenkymmenen asteen pakkasella lämmittämättä sahaamatta käynnistyy...? Mulla oli kyllä kans nyt eka kerta kun joutu sahata. Normaalisti lauhemmalla kelillä ei oo ollu ongelmia. Pitänee joskus nuo letkut sit uusia. Näkeekö noista letkuista päälle päin onko ne uusilla?9-3Tid kirjoitti:Oma kottero hörähtää heti tulille oli roikassa tai ei. Pitkät käynnistyssahaukset alkavat viitata hapertuviin pa-letkuihin.hz81 kirjoitti: Ja voin sanoa että aika sahattava oli aamulla käyntiin...![]()
![]()
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Tidi kylmällä kelillä, pari kysymystä?
Onko siinä hehkut kunnossahz81 kirjoitti:Aika ihmeelta kuulostaa jos kolmenkymmenen asteen pakkasella lämmittämättä sahaamatta käynnistyy...?
Eipä juuri...hz81 kirjoitti:Näkeekö noista letkuista päälle päin onko ne uusilla?
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Tidi kylmällä kelillä, pari kysymystä?
Kts. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=hz81 kirjoitti: Aika ihmeelta kuulostaa jos kolmenkymmenen asteen pakkasella lämmittämättä sahaamatta käynnistyy...? Mulla oli kyllä kans nyt eka kerta kun joutu sahata. Normaalisti lauhemmalla kelillä ei oo ollu ongelmia. Pitänee joskus nuo letkut sit uusia. Näkeekö noista letkuista päälle päin onko ne uusilla?
Suosittelen vaihtamaan. "Vika" ilmenee kivasti sillä että otat letkusta kiinni ja nykäiset. Jos jää käteen
Zand
Saab 9-3 TiD '99