900 käynnistyy vain tietyn lämpöisenä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Sope
"Koeajolla"

900 käynnistyy vain tietyn lämpöisenä

Viesti Kirjoittaja Sope »

Minulla on vuoden -95 900, jossa on ilmennyt seuraavanlaista ongelmaa. Koneen ollessa kylmänä tai kunnolla lämmin, käynnistyy auto mukisematta. Kuitenkin, jos tulee käytyä jossain ja esimerkiksi kone on kerinnyt jäähtyä vaikka puolisen tuntia, jolloin se on haalea, ei käynnistymisestä ole toivoakaan. Ilmeisestikään kone ei saa bensaa, koska käynnistäessä ei ole haissut bensa ollenkaan (jos bensa haisisi, vikahan voisi olla jossain muualla). Silloin kun tätä ongelmaa on ollut, on auto sitten käynnistynyt kuin mitään ei olisi tapahtunut, kun on antanut koneen jäähtyä esim. tunnin verran lisää.

Onko muilla ollut tällaista vikaa? Mikä neuvoksi? Olen kuullut, että vika voisi olla bensapumpun releessä. Olisikohan?
Bioram
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Bioram »

Itselläni on lähestulkoon vastaavat oireet, sillä poikkeuksella, että Saabini kyllä käynnistyy aina, mutta tuolloin haaleena vasta pitkän veivauksen jälkeen.

En ole itse jaksanut ruveta etsimään ongelman syytä, koska saan pirssin kumminkin käyntiin, mutta kyllähän se hävettää Saabissa kuskata riisikuppi kuskeja, kun saa niin pitkään käyntiin veivata.

Minun autoni on 900i -95
karvalakki
"Turbo"

Re: 900 käynnistyy vain tietyn lämpöisenä

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

Minulla oli yhdessa aiemmassa autossa (joka tosin ei ollut Saab vaan sita merkkia, jonka nimea taalla ei saa ilman niskalaukausta mainita) tasmalleen samanlainen vika. Tuolloin viaksi aiheuttajaksi paljastui irronnut ohuehko imupuolen letku.

No, Saab tuskin osaa noin halpoja vikoja keksiakaan :oops:
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Sakari Satku
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Sakari Satku »

Käynnistyykö paremmin välilämpöisenä, kun painaa kaasupoljinta käynnistettäessä?
Sope
"Koeajolla"

Viesti Kirjoittaja Sope »

Kerran käynnistyi, kun poljin kaasua välilämpöisenä. Silloin sai jonkin aikaa jauhaa kuitenkin. Ei kuitenkaan viitsi hirveänä, ettei katalysaattori hajoa. Eikä myöskään huvittaisi jauhaa akkua tyhjäksi asti. Eräällä toisella kertaa sitten ei oikein meinannut mitään vaikka antoi kaasuakin. Tuntuu, että auto jotenkin "haistelee" sitä koneen lämpöä ja tietyillä lämmöillä ei sitten suostu antamaan bensaa, kun kääntää avainta. Tämän takia eräät epäilivät, että jostain syystä bensapumpun rele ei toimisi koneen ollessa tietyn lämpöinen.
Vastaa Viestiin