Katalysaattorin korvaamisen suoralla putkella, yms höpinää

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Katalysaattorin korvaamisen suoralla putkella, yms höpinää

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Onko tuosta tonnarissa mitään merkittävää hyötyä? Kyseessä siis 2.3T koneella varustettu ysipommi..

Tuossa eräässä korjaamoliikkeessä käytyäni kerrottiin että katin korvaaminen ei vaikuta mitään, vaan muutos tulee softassa (vrt. katillinen/katiton). Olivat kuulemma penkittäneet useampiakin autoja ensin katin kanssa ja sitten ilman. Putkistoon on siis tähän mennessä tehty seuraavia muutoksia:
-3" DP (alkuperäinen alkoi olla aika haperoa ja tuli 3" hyvään hintaan vastaan)
-keskipönttö korvattu 3" putkella (sattui olemaan tallissa 3" putkea joten sama kait soli se korvata änkkärin tilalle ku änkkäri vuoti aika pahasti)
-Katalysaattori korvattu ehjällä (rikkinäinen löytyy vielä, josta saisin aihion tehdä suoran, ja olisi 3" putkea siihenkin vielä jäljellä).

Lastu pitäisi saada varmaan jos noista muutoksista jotain konkreettista hyötyä haluaisi, paljonkohan tuo maksaisi ja mistä saisi? Entä kuinka paljon hyöytä sillä saisi?

Muut muutokset ovat vain että ahdot nostettu 1.2bar (bleedillä) ja kiihdytyksessä se on 1.1-1.2bar tarpeeksi pitkään. sekä vapaavirtaussuodatin on myös asennettu...
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Eipä se varmaan tehoja nosta dynossa, mutta nouseepahan ahdot pikkasen nopeemmin.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Entäs, jos, kun... Mulla on se vanha rikkinäinen katti, niin, onko mitä eroa laittaako 3" putkea vai 2.5" putkea, vai 2" putkea siihen? Laipat tulee vakiosta 2.25" putkesta (eikö se vakio ole 2.25"). Kun sitä 3" putkea on kerran, niin onko siitä mitään hyötyä laittaa? Onko ahtojen nousussa mitään eroja eri putken vahvuuksilla tuossa katin kohdassa? Vai lyönkö suoraan katin läpitte rautakangella ja lyön takas paikoilleen??
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Boiga kirjoitti:Vai lyönkö suoraan katin läpitte rautakangella ja lyön takas paikoilleen??
itse ainakin tekisin näin jos katti ulkoisesti kasassa pysyy..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

mikkoimp kirjoitti:
Boiga kirjoitti:Vai lyönkö suoraan katin läpitte rautakangella ja lyön takas paikoilleen??
itse ainakin tekisin näin jos katti ulkoisesti kasassa pysyy..
Mitä itse tuota irtokattia on tullu ihmeteltyä niin siinähän on toi aukko laipan jälkeen aika ohut mikä saattanee jonkin verta ahistaa.

Suora putki olis varmaan parempi vaikka tyhjentäminen helpompi.
Mitään hyötyy ei saavuteta jos toi kohta on isompi mitä muu putkisto.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

tetammi kirjoitti: Mitään hyötyy ei saavuteta jos toi kohta on isompi mitä muu putkisto.
Mutta isomman putken hyöty menetetään osin, jos katin kohta on pienempänä putkistossa välissä..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin