Onko tietoo mitä tarvii kun vaihtaa 8-venttiilisen 16-venttiiliseksi??
Saab on mallia 900i vuosimallia -84!
			
			
									
									
						900i kone
- 
				Saabman_86
 - "Kaasari"
 - Viestit: 16
 - Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:53
 - Paikkakunta: Korpilahti
 
vaihtoon menevät ainakin:
- nokkaketjun alaratas
- imu- ja pakosarja
- kansi
 
- ruiskuvermeet
- nokkaketju, kiristin ja laahaimet
 
isoin homma on varmaan tuossa ruiskupalikoiden sovittamisessa ja alarattaan vaihtamisessa. Toisaalta 16-tappiseenkin voi pistää k-jetin, mutta se vaatii jo vähän työstämistä.
-tuomas-
			
			
									
									
						- nokkaketjun alaratas
- imu- ja pakosarja
- kansi
- ruiskuvermeet
- nokkaketju, kiristin ja laahaimet
isoin homma on varmaan tuossa ruiskupalikoiden sovittamisessa ja alarattaan vaihtamisessa. Toisaalta 16-tappiseenkin voi pistää k-jetin, mutta se vaatii jo vähän työstämistä.
-tuomas-
Jakopään kotelo???
			
			
									
									-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
						9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Käykö vanhempaan lohkomalliin jossa startti on vielä pakosarjan alla laittaa 16-venttiilinen kansi? Olisihan minulla toki se uudempi lohkokin mutta on vaan yksi sylinteri aika karussa kunnossa kun on muki hajonnut sisään..
Edit: Jakokoppa/öljypumppu on ainakin erilainen mutta jos heittäisi kampiveivin ja jakopään kokonaisuudessaan..
			
			
									
									
						Edit: Jakokoppa/öljypumppu on ainakin erilainen mutta jos heittäisi kampiveivin ja jakopään kokonaisuudessaan..
- 
				Saabman_86
 - "Kaasari"
 - Viestit: 16
 - Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:53
 - Paikkakunta: Korpilahti