Joo-o, taas alkoi se valoshow tänään. Nyt oli vähän erikoisia piirteitä CE-diskossa. Eli ensiksi valo syttyi aina kun tuli esim. liikennevaloihin kun pysähtyi mutta sammui taas kun kierrokset nousivat. Sitten lähdettiin ajamaan töihin ja matkalla parin kymmenen kilometrin jälkeen CE-syttyi ajossa ja jäi palamaan(Limp home) ja vakionopeus-säädin lakkasi toimimasta. Auto seisoi muutaman tunnin ja käynnistyksessä CE-valo oli suoraan mukana mutta sammui kymmenen kilometrin ajon jälkeen ja ei ilmaantunut enään koko koti matkalla(50km), mutta auto ei ollut Limp home-tilassa ja vakionopeus-säädintoimi, tämä on mielestäni outoa. Ohjekirjassahan taitaa lukea että CE:n syttyessä auto menee aina Limphome-tilaan ja vakionopeus-säädin ei turvallisuus syistä toimi! Millaisia oireita teillä on se MAFista johtuva CE:n syttyminen aiheuttanut? Myöskin aiemmin pakkasilla mukana olleet vikakoodit viittasivat ja kertoivat että EGR-toiminta suljetaan, nyt myös EGR oli toiminnassa.
Omat veikkaukseni ovat joko MAF tai imusarjassa oleva ilmanpainetunnistin johon myös vikakoodien luku pakkasten jälkeen viittasi. Nuo paikat meinaan puhdistaa ennen kuin menen taas vikakoodien lukuun.. on meinaan sekin aika kallista puuhaa joka toinen päivä siellä käydä.
Edit: WISiä lukien selviääkin että limp home ei mene päälle kaikilla vikakoodeilla. Kyllä olis hyvä kun nuo koodit vois itse lukea, ***kele!
CE ja TiD
CE ja TiD
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
Mulla oli ihan samat oireet omassa -99 TiD:issä!
Olarin Länsiautossa opiskelivat vikaa 10 päivää, joten osaavat homman nyt sunkin auton kanssa.
Siellä imusarjaa putsaessa huomattiin sellainen vika että virtausläppien "kääntösysteemi" oli kulunut. Se "lenkki" läppäkoneiston sivussa lipsahti pois "veivin" päältä.
Imusarjan putsauksen yhteydessä pestiin myös egr-vena ja turbon paineanturi rassattiin auki.
Minulla oli kiinni motonetistä ostettu MAF joka ei (länsiauton mukaan) pelannut oikein, joten laittoivat senkin tilalle alkuperäisosan.
Olarin Länsiautossa opiskelivat vikaa 10 päivää, joten osaavat homman nyt sunkin auton kanssa.

Siellä imusarjaa putsaessa huomattiin sellainen vika että virtausläppien "kääntösysteemi" oli kulunut. Se "lenkki" läppäkoneiston sivussa lipsahti pois "veivin" päältä.
Imusarjan putsauksen yhteydessä pestiin myös egr-vena ja turbon paineanturi rassattiin auki.
Minulla oli kiinni motonetistä ostettu MAF joka ei (länsiauton mukaan) pelannut oikein, joten laittoivat senkin tilalle alkuperäisosan.
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
Taitaa tuo imusarja olla erilainen tuossa minun vehkeessäni(vm.-01)?!Grendel kirjoitti:Mulla oli ihan samat oireet omassa -99 TiD:issä!
Olarin Länsiautossa opiskelivat vikaa 10 päivää, joten osaavat homman nyt sunkin auton kanssa.![]()
Mutta tuota imusarjan likaisuutta ja siihen liittyviä anturin likaantumisia uskon ja toivon omassani olevan myös. Tarkoitus olisi vko:n loppuna kun pääsee vanhempien luo niin purkaa ja puhdistella noita paikkoja ja toivoa että CE-show loppuu! Ja jos ei, niin pajallehan se on ***kele vietävä!
OPEL
Missä tämä osa oikein sijaitsee? Tuohon minullakin viittasi aiemmassa vikakoodien luvussa oire.Grendel kirjoitti: turbon paineanturi rassattiin auki.
OPEL