vaihteisto onkkelma! kiire!!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
sturmowik
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 20:36
Paikkakunta: RAUMA

vaihteisto onkkelma! kiire!!

Viesti Kirjoittaja sturmowik »

juu elikkä olen alta viikon vanha saabisti! ja nyt jo ongelmia. autosta katosi (2) vaihde ihan yht äkkiä!! normaalissa kaupunki ajossa. "ei vedätystä" jos yrittää väkisin kakosta löytyy nelonen!! kaikki muut vaihteet on tallella. onko laatikko hajalla vai mitä :? auto on 900i johon vaihdettu---> t-16 / lastu yms. paikalla myös joku lyhennin!
ahtin määrää tahtin!!!
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Kuulostaa siltä kuin vaihdekepin säädöt eivät olisi kohdallaan.
Tanko joka tulee laatikosta ja joka on kiinni
vaihdekepin "vivustossa" on kiinni sellaisella klemmarilla.
Se ei vaan ole oikein säädetty.

Kannattaa laittaa ykkönen silmään, sitten aukaista se klemmari
jolloin saa keppiä työnnettyä lisää vasemmalle,
ja sitten taas kiristää klemmari.
Silloin pitäisi vaihteet löytyä

Kuva

Hieno kaavio :lol:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
sturmowik
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 20:36
Paikkakunta: RAUMA

Viesti Kirjoittaja sturmowik »

kiitosta paljon! koitan aamulla tota säätöä! toivottavasti menee sillä.
ahtin määrää tahtin!!!
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

Onkos vaihdekepin ruuvit(3kpl) varmasti kireellä? Helppo tarkastaa irrottamalla vaihdekepin kuminen "palje".
sturmowik
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 20:36
Paikkakunta: RAUMA

Viesti Kirjoittaja sturmowik »

tarkastetaan ne sit ensimmäitteks!! kiitoksia vinkeistä!!!
ahtin määrää tahtin!!!
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

ei liity

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Tere!

Tää ei nyt liity tähän, mutta kunhan taas muuten kirjoittelen, Voiteluun ja sen parantamiseen liittyy.

Onko kukaan muu koettanut laittaa molybdeenisulfidi-valmistetta (Liqui&Moly) moottoriin taikka vaihteistoon.

Mulla sitä on molemmissa. Seuraavaksi vaihdan koneeseen öljy ja laitan sitä sinne, sekä vaihteistoon vaihtuu hypoidit 75 ja laitan myös tätä ainetta sinne.

Tuotesarjassa aineen mini on kitkan vähentäjä.

Tähän autooni en RVS:ään laita koska tässä on jo tätä, kun RVS kuulemma tarvii toimiakseen kitkaa.
SAAB
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ode »

mulla teki rikkinäinen rättinivel ton, antoi periksi sen verran ettei mennyt kakkoselle. Katso koneen ja tulipellin välistä, jos on se suorakaiteen muotoinen nivel, niin toinen vaihtaa vaihteita ja katsot antaako kumi periksi
sturmowik
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 20:36
Paikkakunta: RAUMA

Viesti Kirjoittaja sturmowik »

joo! elikkä sielt oli niistä kolmesta ruuvista etummainen täysin löysällä!! sekä yhdestä on kierteet korkannu!! mut ny toimii taas!!! :P kiitos ja kumarrus.
ahtin määrää tahtin!!!
Vastaa Viestiin