Mikä neuvoksi,kun on virtalukko jumissa ja ei öljyäminen auta?Miten lähtee
lukkopesä irti?Itsellä ei ole tämä ongnelma,mutta poika soitti että meni virtalukko jumiin eikä öljykään auta.Kyseessä vm -95 900 2,0. Onko ainut konsti vaihtaa lukkopesä vai voisko johtua virtalukon pohjasta?Jos joku tietää niin kiitokset neuvoista etu käteen.
Saab 900s 2.3i Aut.-94 Helppo ajaa...
Saab 900 -87 (kaasari) Vaimon ajokki...
Saab 900 -83 Myyty...
#2355
Saabilla vuodesta -79
kannattaa kokeilla onko pakki kunnolla päällä, siis aivan pohjassa.
itsellä on joskus siksi juminyt ja joskus avain ei irtoa, vaikka on pakilla.
avain voi olla niin kulunut, ettei virtalukko toimi
uusi avain 20€. sitä kokeilisin ennen lukon purkamista ja vaihtamista
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Öljy ei todellakaan ole oikea aine NG virtalukkoon, CRC tai vastaava juokseva aine. Kyllä se siitä lähtee toimimaan, pikku narutusta ja suihkutusta. Itsellä meni "lukkoon" ja voitelin öljyllä, ei auttanut, mutta jotain liukasta crc yms. ja on toiminut 3 v. Tosin aika ajoin píeni suihkaisu
laitetaan nyt vielä kerta (about 50 kertaa tän kirjoittanut).
Mulla ongelma poistui kun purin keskikonsolia sen verran, että sain lukkosylinterin irti. Oli lukkosylinterin alakerta mennyt epäsynkkaan virtalukon pohjan kanssa. Sen jälkeen ei homma enää toistunut. Turhaan tuli tilattua uusi sylinteri Ruotsista asti.
Ainii, hakua kannattaa todellakin käyttää.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kommentoin tähän, kun minä olen se jolla oli tuo virtalukko ongelma. Mikään öljy ei tosiaankaan auttanut, kun virtalukko jumittui pakkilukko asentoon. Ensimmäisellä kerralla käynnistystä yrittäessä avain kääntyi, mutta pakki ei lähtenyt päältä pois. Sitten tietenkin yritin pari kertaa uudelleen (käänsin avainta edestakaisin) kunnes virtalukko jumittui kokonaan.
Aikani yritin öljyn kanssa käännellä avainta, samalla heilutellen vaihdekeppiä, kunnes luovutin. Työnnettiin auto korjaamoon sisään ja aloin purkaa lukkoa irti. Luin netistä ohjeita lukon purkamiseen, mutta purkuoperaation aikana selvisi, ettei lukkosylinteri ole tarkoitettu irroitettavaksi pakki päällä. Lukkosylinteriä ei saa vapautettua rungosta silloin, kun virta-avain on pakkilukko asennossa. Lukituskieli ei silloin painu alas. Tämän vuoksi täytyi purkaa koko systeemi irti vaihdekepin kanssa. Oli aika hankala operaatio irroittaa vaihdeakseli vaihdekepin alta irti, kun tilaa oli niin vähän. Lopulta saatiin kuitenkin runkopaketti irti, johon on kiinnitetty vaihdekeppi, virtalukko ja pakkilukon vaatimat mekanismit. Sitten kun tämä paketti oli käsissä, niin virtalukon sai virtalukon runko-osan kanssa ruuveilla irti alapuolelta.
Virtalukko oli edelleen jumissa, vaikka se oli runkoineen irti pakkilukon mekanismeista. Koska lukkopesä ei edelleenkään kääntynyt, niin lukkosylinterin lukituskieli hajoitettiin, jotta saatiin sylinteri irti rungosta. Lukkopesä ei kääntynyt vieläkään, vaikka lukkosylinteri oli irti rungosta. Vika oli siis lukkosylinterissä, eikä missään muussa. Uusi sylinteri on tilauksessa, maksaa 155 euroa + sarjoitus päälle, että saa samalle avaimelle. Oli yllättävä vika, mutta kaikki on näköjään mahdollista.
Mistä on hyvät autot tehty? S:stä, a:sta, a:sta ja b:stä. Niistä on hyvät autot tehty.
ruusju27 kirjoitti:Oli aika hankala operaatio irroittaa vaihdeakseli vaihdekepin alta irti, kun tilaa oli niin vähän. Lopulta saatiin kuitenkin runkopaketti irti, johon on kiinnitetty vaihdekeppi, virtalukko ja pakkilukon vaatimat mekanismit. Sitten kun tämä paketti oli käsissä, niin virtalukon sai virtalukon runko-osan kanssa ruuveilla irti alapuolelta.
Vaihteensiirrin tulee irroittaa vaihdelaatikosta. 1 kpl 13mm mutteri. Koko roska lähtee mukaan vaikka olohuoneen pöydälle. Muistahan kuitenkin pitää vaihdekeppi samassa asennossa kun laitat siirtimen takaisin laatikkoon kiinni.
ruusju27 kirjoitti:Uusi sylinteri on tilauksessa, maksaa 155 euroa + sarjoitus päälle, että saa samalle avaimelle. Oli yllättävä vika, mutta kaikki on näköjään mahdollista.
Markka-aikaan hinta oli 500mk ja ruotsista tuli valmiiksi avaimen numerolle sarjoitettu lukko. Käsittääkseni tuo sylinteri on "kiinteä" eikä sitä vio sarjoittaa. Satun tietämään yhden tyypin jolla on yksi ylimääräinen sylinteri, kun sen turhaan tuli kerran tilattua...
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Niin ne hinnat nousee. En tiedä asian oikeaa laitaa, mutta Saabin varaosamyyjä vain puhui sarjoittamisesta. Parempi tietenkin, jos siihen ei tule mitään lisähintaa päälle. Avaimen numerolla pitäisi kuitenkin olla tilattu.
ruusju27 kirjoitti:Uusi sylinteri on tilauksessa, maksaa 155 euroa + sarjoitus päälle, että saa samalle avaimelle. Oli yllättävä vika, mutta kaikki on näköjään mahdollista.
Markka-aikaan hinta oli 500mk ja ruotsista tuli valmiiksi avaimen numerolle sarjoitettu lukko. Käsittääkseni tuo sylinteri on "kiinteä" eikä sitä vio sarjoittaa. Satun tietämään yhden tyypin jolla on yksi ylimääräinen sylinteri, kun sen turhaan tuli kerran tilattua...[/quote]
Mistä on hyvät autot tehty? S:stä, a:sta, a:sta ja b:stä. Niistä on hyvät autot tehty.