Viimein 9000 pihassa!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
pimputtaja
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Heinä 15, 2004 23:10
Paikkakunta: Tampere

Viimein 9000 pihassa!

Viesti Kirjoittaja pimputtaja »

No viimeinkin onnistuin ostaan ensimmäisen ysitonnarin. Pari vuotta sitten oli jo lähellä, mutta sorruin vm. -97 ng900:seen. Sen jälkeen ajelin vielä viime syksynä muutaman kuukauden og900:sella, mutta pari viikkoa sitten pääsin siitäkin eroon. No, tänään sitten tuli tehtyä kaupat 93-vuosimallin 9000 2.3T CSE:stä, eikä tuo pahalta vaikuta... alustasarja, lasikattoluukku, nahat, TCS (toimii!) ja tietysti tuo täyspaineturbo... Onhan tuo ysisatasiin verrattuna ihan toisesta maailmasta. :lol:



Petri T.
Tampere
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Missä kuussa otettu käyttöön? Jos ennen kesälomia, niin Tervetuloa pitkälohkoisten remmiin! Joko on hyvät työkalut hankittu? :lol:

Tosta signaturen linkistä löytyy pikkasen apuja jos käy köpsösti ja täältä forumista loput :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
pimputtaja
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Heinä 15, 2004 23:10
Paikkakunta: Tampere

Pitkälohko...

Viesti Kirjoittaja pimputtaja »

Onhan tuo otettu käyttöön jo loppuvuodesta -92. Ostin auton aika lailla 'fiilispohjalta' vailla sen suurempaa teknistä tietämystä, joten mitä tuo 'pitkälohko' käytännön kannalta merkitsee? Kilometrejä mittarissa alle 180 000. 8O
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Pari lainausta linkistä:

LOHKOISTA
ng900aero kirjoitti:Eikait täällä nyt tule mitään pitkälohkohysteriaa, eihän niissä ole muuta riskialtista kuin ne tasapainorattaat, useimmista ne on jo poistettu, en käsitä 1000e hintaeroa etenkin kun ei lyhytlohkoisenkaan tasapainohilppeet ikuisia ole.
Mulla on lyhty- ja pitkälohkoinen tonnari, päädyin pitämään itse tuon 100tkm enemmän ajetun pitkälohkon ja parempikuntoinen menköön myyntiin :)
jcarlson kirjoitti:No yksi ero kyllä on huomattavasti paremmin virtaava kansi lyhytlohkoisessa. Tämä on ihan mukava asia jos viripotentiaalia ajattelee.
Yhteenvetona: Kun laitat hakusanaksi tasapainoakseli tai tasapainoketju, niin löydät varmasti lisää asiaa. Perusongelma noissa "pitkälohkoisissa" on kai juuri tuo tasapainoakselien pyörien materiiaalin kestävyys tietyissä vuosimalleissa. Korjaus on suhteellisen kallis ja on osa jopa poistanut ketjuja kokonaan ilman murheita. Ymmärtääkseni akseleiden pyöristä lähtenyt metallimuju on joskus tukkinut öljykanavia ja sitä kautta aiheuttanut moottorituhon? :oops: Noh, haulla joka tapauksessa lisää!
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Varmasti hyvä peli. Muista vaan vaihtaa öljyjä enintään kymppitonnin välein, niin eiköhän ne tasapainorattaatkin pysy kuosissaan.

2.3 Pitkälohkossa (90-93) on Trionic 5.2 (-93) ja uudemmissa lyhyissä on Trionic 5.5, joita ei voi vaihtaa keskenään. Myös TCS-auton boksia ei voi vaihtaa estottomaan. Virichippiä vuosimalliin -93 löytyy Maptunilta.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

peinu kirjoitti:Myös TCS-auton boksia ei voi vaihtaa estottomaan.
Voi vaihtaa, mutta pitää vaihtaa kaikkea muutakin samalla =) Tuohon vuosimalliin saa helposti TCS OFF napin, ellei siinä sitä jo ole.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
pimputtaja
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Heinä 15, 2004 23:10
Paikkakunta: Tampere

TCS off?

Viesti Kirjoittaja pimputtaja »

Miten tuon TCS-off napin sitten saa?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ciswami kirjoitti:Perusongelma noissa "pitkälohkoisissa" on kai juuri tuo tasapainoakselien pyörien materiiaalin kestävyys tietyissä vuosimalleissa.
-92:siin tuli jo kestävämmästä materiaalista rattaat, eikä niistä ensimmäisistä "ennätyshuonoista" taida olla enää yksikään ratas elossa/käytössä. Loppuivat kyllä niin lyhyeen..
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

Minulla on M92 CS 2.3 16 v. Eli käyttöönotto -91. Ei taida olla hyvät rattaat ainakaan äänestä päätellen. Ajattelin poistaa.
Eli mitä " -92:siin" tarkoittaa?
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

kt kirjoitti:Minulla on M92 CS 2.3 16 v. Eli käyttöönotto -91. Ei taida olla hyvät rattaat ainakaan äänestä päätellen. Ajattelin poistaa.
Eli mitä " -92:siin" tarkoittaa?
Sinulla ei taida kumminkin olla niitä ensimmäisiä (jotka tehtiin vuonna -91) väärällä kovetuksella olevia. Tässä kuva sellaisesta(alaratas) joka hajonnut alle 30tkm:ssa> http://web.telia.com/~u38304363/olja.JPG

Ja kyllähän ne kuluu lyhytlohkoisissakin, pakopuolen ratas eniten, pienimmästä kosketusalasta (ketjuun) johtuen. Tässä kuvassa kyseinen ratas ylempänä, kone -94 B234R ajettu 186tkm Mobil1 täyssynteetillä. http://web.telia.com/~u38304363/motor/100_0010.JPG
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9408
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

peinu kirjoitti:Missä kuussa otettu käyttöön? Jos ennen kesälomia, niin Tervetuloa pitkälohkoisten remmiin! Joko on hyvät työkalut hankittu? :lol:

Tosta signaturen linkistä löytyy pikkasen apuja jos käy köpelösti ja täältä forumista loput :)
Ei se pitkälohko oikeasti ole sen huonompi, tasapainorattaita menee yhtä lailla lyhytlohkoisistakin (kuten tänne palstallekin on raportoitu, pitkälohkoisilla on vaan ajettu vuosimallistakin johtuen keskimäärin enemmän).
Meillä molemmilla on vaan Saksassa about 20tkm:n öljynvaihtovälein huolletut yksilöt, ja se vaihtoväli ei noihin (eikä uudempinkaan) riitä, etenkään autobahna-ajossa.
Ainoa heikko kohta noissa taitaa olla kansi joka ei kestä saksalaisia nopeuksia, eli halkeilee. Sama kansihan on myös 2.1-ruiskusatkussa, eli joka selllaiseen on konetta vaihtamassa niin kannattaa kansi myydä tonnarimiehille ;)
Suomiajossa kannet tuntuvat kestävän ihan ok. Kaiketi DI-kasetti estää lämmön poistumisen kannesta riittävän tehokkaasti, ja tämä sitten yhdistettynä kovaan ajonopeuteen ja jälkikäytön puutteeseen mahtanee halkaista kannen joissain tapauksissa.
Ja tuon pitkälohkoisen kannen kanavien avaruus riittää vakionakin about 300hv:aan asti, eli siitäkään syystä noita on turha vältellä ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin