Välijäähdyttimestä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Spy_Duck
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2006 11:27
Paikkakunta: Pori

Välijäähdyttimestä

Viesti Kirjoittaja Spy_Duck »

Sit asiaan miten sen saa puhtaaks kun on paskanen joku ehdotti vettä ruokasoodaa ja likoomaan.

Ja sit sen vois vielä maalata, vaikuttaako todella ohut kerros maalia jäähdytyksen tehoon?

Jotain pätkiä ahtoputkea olis poistossa

:twisted: Sokerina Pohjalla Jäähdytin tulee Octavian Nokalle :oops:
Viimeksi muokannut Spy_Duck, Ke Helmi 08, 2006 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Bensalla noi on kai niitä välijäähyjä huuhdellu, keskustelua on ollut ihan hiljattain (haulla varmasti löytyy).

Ja kyllähän se maali siinä jäähyn päällä eristeenä toimii => teho heikkenee. Minkä verran, se onkin sitten eri asia.

Omalle välijäähylle aattelin kyllä jotain tehdä, kun oli auto ruostesuojattavana, niin on uittaneet välijäähyn siinä pe****een kotelomassassa :evil:
9-3SC 2.0t Aut. -08
Spy_Duck
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2006 11:27
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spy_Duck »

Viimeksi muokannut Spy_Duck, To Helmi 09, 2006 15:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

polttoöljyllä itse ainakin putsasin coolerin. Kannattaa vaan toi kuivaus sitten suorittaa jollain muulla tapaa kuin kosaanilla tai vastaavalla :) !
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Mikes9000
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: La Touko 10, 2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Mikes9000 »

Polttoöljy tai bensa on hyvä liuottamaan töhnät coolerista. Ite käytän osien pesuun polttoöljyä, se ei tuoksahda pahasti eikä käy henkeen sisätiloissa niinkuin bensa.
Tuohon coolerin maalaamiseen haluaisin ottaa kantaa..
Itseasiassa coolerin maalaaminen mustaksi parantaa jäähdytyskykyä!
Tietysti riippuu maalin koostumuksesta ja paksuudesta että miten tuo on tulkittavissa. Jokatapauksessa ainakin alumiinijäähdytyslevyistä on tehty tutkimusta värin perusteella. Mustaksi anodisoitu jäähdytyslevy luovuttaa lämpöä paremmin kuin käsittelemätön.
Saab 9000 Turbo '86
Saab 9000 CD '96
Saab 9-5 Vector '06
Saab 9-3SC '09
Saab 9-5 Aero '03
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

No, tuo anodisointi on kyllä ok, mutta paksuus pinnassa on vain joitakin millin tuhannesosia, ellei vähemmänkin. Maalaamalla taas tulee liian paksu pinta, jotta säilytettäisiin samat ominaisuudet maalamattoman kanssa. Ellei sitten käytä kuuleria happoaltaassa ja anodisoi, muoviosat kyllä pitää irrottaa tätä varten ja siinä vaiheessa kannattaa miettiä onko hommassa järkeä. No, toisaalta onhan sitä ennenkin tehty vaikka mitä, missä ei ole järjen häivääkään.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Emissiiviteettihan tuossa on se ratkaiseva tekijä.

Käytännössä taitaa alumiini hapettua tuolla keulalla sen verta nopeasti että ominaisuudet lähentelee maalausta, noin niinku suurin piirtein.

Taitaa muutenkin olla pieni osuus tuolla säteilevällä lämmöllä verrattuna konvektioon joka tapahtuu liikkeessä ollessa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Spy_Duck
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2006 11:27
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spy_Duck »

Hienoja sanoja mutta ymmärsin :P
Pistän noista lämpötiloista Faktaa kunhan saan mittarin tehtyä ja vähän mittailtua, eli mittari mittais valmiina Imua , Turbon jälkee ja Välijäähdyttime jälkee lämpöjä
Vastaa Viestiin