99 turbon akku

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

99 turbon akku

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

99 turboon pitäis löytää oikean kokoinen akku. Ei kellään sattuis olemaan kertoa oikean akun koodia ihan lonkalta?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1270
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Sama ongelma täällä. "Normaali" akku kun merkkaa napojen sijainnit konepeltiin!!
pentti3.kostamo@gmail.com
045-2502018
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

teillä on akkuteline väärällä kohtaa,itsellä normaali akku ja ei ota konepeltiin kiinni.
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

mittasin juuri akun koon ,näyttäis olevan noin 240x174x190
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joo, eli akkuteline on väärässä kohtaa. Pitääpä vielä tsiikailla fotoja, josko sais vähän osviittaa. Kävin nimittäin kuvaamassa yhden alkuperäisen 99turbon konehuonetta ja sieltä sais ehkä tietoa. Vaihtoehto B on ostaa akku, joka sopii sinne ja sillä sipuli.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vaihtoehto A, tehty, eli akkutelineen säätöä. En tosin ehtinyt tehdä sitä kiinnikerautaa, jolla akku sidotaan telineeseen. Näyttäisi se standardikokoinen akku sinne sopivan lopulta. 8O
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Aivan über-kiinnitin olisi samanlainen kuin uudemmissa on, mm. tonnareissa, OG9-3:ssa jne. Siis sellainen jossa akku laitetaan vaan johonkin pohjaan klamppityyppisellä tjsp. kiinnittimellä. Toimii varmasti 99:ssä jossa akku pitää nostaa ylemmäs. OGsatkuissa taas on päinvastainen tilanne, kun akku on aivan alhaalla.

Tuota klamppisysteemiähän on helppo soveltaa silloin, kun akun laittaa takakonttiin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

mie jouduin laikkaamaan veke ne kaikki ulokkeet sieltä akun alaosasta... Että se siitä uuberista. ;)

Tohon tulee semmonen kulmaan väännetty lista, jonka päihin tulee reiät. Rosterista meinasin tehä täräyttää sen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin