Uusi huohotinpäivitys?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Uusi huohotinpäivitys?

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Ruotsalaiselta Saabturboclub of sweden sivustoilta luin että uutta
huohotinpäivitysta olisi saatavana trionic 7 moottoreihin. Onkohan
oikeanlaista tietoa? Kiinostais varmaan 9-5 ja 9-3(T7) kuljettajia.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Onhan siitä tuolla moottoriongelma -ketjun lopussa jo tarinoitu:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=15138

Lisätietoa löytyy myös tuolta: http://www.mitt-eget.com/saab/informati ... difiering6

Eski
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

jaahas, tota en ollut huomannutkaan. Kiitosh.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
aapeli
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 16:52

Huohotin ongelmia

Viesti Kirjoittaja aapeli »

Minun 95 2,3 -98 puhalsi viime talvena öljyt kaksi kertaa pihalle. Menin ja valitin merkkiliikkeeseen. Sieltä sain ison säkillisen huohotinputkia, öljyseparaattorin uuden öljyntäyttöputken kaikki 58 ekulla. Tunti meni vaihdossa, sen jälkeen pirssi on toiminut moitteettomasti. :wink: :lol:
zaska
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Heinä 30, 2006 09:04
Paikkakunta: Uusikaupungi

Viesti Kirjoittaja zaska »

Kun asentaa uuden huohotinpäivityksen niin jääkö öljyloukusta yksi reikä käyttämättä. :oops:
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

zaska kirjoitti:Kun asentaa uuden huohotinpäivityksen niin jääkö öljyloukusta yksi reikä käyttämättä. :oops:
Ei! Ainakin 9-3:ssa kyllä kaikkiin 3:een reikään tuli letku. Yksi öljypohjalle alas ja kaksi lähtee ylöspäin.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
zaska
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Heinä 30, 2006 09:04
Paikkakunta: Uusikaupungi

Viesti Kirjoittaja zaska »

Katselin juuri noita letkuja taitaa toi venakopan sivulla olevan metalliputken jatkona oleva letku kaartua takisin öljyloukulle. :?:
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

zaska kirjoitti:Katselin juuri noita letkuja taitaa toi venakopan sivulla olevan metalliputken jatkona oleva letku kaartua takisin öljyloukulle. :?:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... &start=465
Tossa Eskin ottama kuva 9-5: konehuoneesta, jos auttaa. En tosiaan muista miten ne meni, onhan asennuksesta jo ainakin kk aikaa. Mutta jos on "paniikki" voin käydä parkkipaikalla katsomassa :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
zaska
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Heinä 30, 2006 09:04
Paikkakunta: Uusikaupungi

Viesti Kirjoittaja zaska »

Nyt olis asennus tehty ja letkutkin on kai suunnilleen oikein päin.
eristyspala tuottaa pään vaivaa mitä letkuja sen alle pitää jäädä :?:
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

zaska kirjoitti:Nyt olis asennus tehty ja letkutkin on kai suunnilleen oikein päin.
eristyspala tuottaa pään vaivaa mitä letkuja sen alle pitää jäädä :?:
Minä jätin pois koko nenäliinan. En uskko olevan kovin suuria eristysominaisuuksia ko rätillä. Mutta tosta Eskin kuvastahan tuo näkyy. Ja ahdasta on :?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
zaska
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Heinä 30, 2006 09:04
Paikkakunta: Uusikaupungi

Viesti Kirjoittaja zaska »

Ahdasta oli :x sain rätin laitettuu kiitos kaikille neuvoista. Mitä olikaan elämä ennen Saab Foorumia.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

zaska kirjoitti: Mitä olikaan elämä ennen Saab Foorumia.
Tylsää ja liian suuria haasteita täynnä :?: :wink: :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Pugman »

Ite asensin tänään kans tuon uusimman huohotinpäivityksen, muuten ihan suht kivuttomasti meni mutta se rätti aiheutti kyllä voimasanojen ilmoillepäästöä senverran ahtaaseen paikkaan se pitää saada mahtumaan. Ite jätin rätin väliin 2kpl vesiletkuja sitten se huohotinletku + joku pieni kova letku.

Aukasin sitten homman jälkeen huvikseni vanhan öljyloukon ja täysin puhdashan se oli, autolla ajettu nyt 160tkm ja huoltokirjassa on kaikki leimat tosin osa huolloista on tehty aavistuksen myöhässä esim. 150tkm huolto on tehty 153tkm kohdalla. Öljynvaihtovälinäkin lienee käytetty 20tkm koska en auton papereista löytänyt mitään mikä olisi viitannut lyhyempään vaihtoväliin.

Tästälähtien öljyt kyllä vaihtuu 10tkm välein ihan vaan tottumuksesta ja varmuuden vuoksi :)
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Psychocowboy kirjoitti:
zaska kirjoitti: Mitä olikaan elämä ennen Saab Foorumia.
Tylsää ja liian suuria haasteita täynnä :?: :wink: :wink:
"Tylsää"hän elämä oli ennen 9-5:sen omistamistakin. Sen kun vaan ajeli ja teki perushuollot.

Ai niin jotain asiaan liittyvääkin piti kirjoittaa. Nyt on n. 7-8 tkm kokemus uudesta päivityksestä joka laitettiin tuossa talvella. Ainakaan öljyn pinta ei ole vajunut milliäkään. Autossa nyt 110tkm mittarissa.
9000CS 2,3
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

Huohotinongelma tulee vieläkin näillä sivuilla esille silloin tällöin.
Onko tiedossa, että ko. ongelmaa olisi ollut vielä viimeisimmän, modifiering 6 (55561200), päivityksen jälkeen samassa moottorissa?
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Vastaa Viestiin