Kysymyksiä virityksestä??

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"

Kysymyksiä virityksestä??

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eli himottaisi tosiaan tuo MapTun Stage 1 ja sillähän saisi tuota noin tehoa 225 hv ja vääntöä 340 Nm ja nyt olisi siis tarkoitus etukäteen suunnitella, harkita ja miettiä kaikessa rauhassa tätä asiaa, että kaikki menisi oikein ja luvallisesti, ennen kuin alkaisin ostopuuhiin. 8)

Eli kysymys kuuluukin:

Mitä muita muutoksia tuohon autooni pitää tehdä silloin, jotta se olisi luvallinen kulkuväline?? Mitä nyt olisi tiedossa niin jarrut ja iskarit pitää tarkistaa ja ehkä myös muuttaa; sitten yleensäkin voiman siirto pitää ehkä parantaa joiltakin osilta. Ja sehän tosi asia, että saman teholuokan saman merkkiseen ja malliseen verrattaisiin eli tässä tapauksessa lähinnä olisi kait tuo Saab 9-3 Viggen ilmeisesti minun NG900 SE Turboon nähden. Eli jos iskarit, jarrut ja voimansiirto eivät vastaa valmistajan antamia vaatimuksia, niin ne pitäisi vaihtaa ainakin Viggenin tasolle. Pitääkö paikkansa??
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tai pystyt jos käyt tekemässä pakokaasu analyysin VTT:lla ja se ei ole ihan ilmaista puuhaa. Lienee kaiketi +1000 eur
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
juhokare
"Hölösuu"

Lastusta

Eli käsitykseni mukaan te, jotka olette viritelleet Saabbejanne, niin teille on tullut koko homma maksamaan aikaisen paljon. Jos noin paljon alkaa maksamaan, niin lopetan koko virittämisaikeet siihen paikkaan.

A-Katsastuksessa sanottiin, että riittää tosiaan, kun saa valmistajan (eli Saabin) lähinnä olevan mallin tiedot, niin se saattanee riittää hyvinkin. Eli alusta ja muut vastaavat tiedot. Tai sitten jos MapTun tekee yhteystyötä Saabin kanssa, niin myös MapTunin tiedot viritetyn auton suhteen kelpaavat hyvin. Vakuutuspuoli on sitten toinen asia ja siitä minun pitäisi ottaa selvää enemmänkin. Eli miten vakuutuspuoli, kun olen Tapiolan asiakas? :?
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
tevisu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Eli käsitykseni mukaan te, jotka olette viritelleet Saabbejanne, niin teille on tullut koko homma maksamaan aikaisen paljon. Jos noin paljon alkaa maksamaan, niin lopetan koko virittämisaikeet siihen paikkaan.
Kuinka monen luulet tosiaan vievän auton muutoskatsastettavaksi "lastun" laiton jälkeen? Olet käsittänyt väärin jos luulet, että yksikään Maptun -viritetty Saabbi olisi muutoskatsastettu. (Nyt tietenkin löytyy heti joku esimerkki.)

Lastuvirityksestä on käytännössä mahdoton jäädä kiinni. Alusta on sitten toinen juttu.
juhokare
"Hölösuu"

Virityksestä

Juu, siksihän minä teiltä vähän kyselen neuvoja, koska minulla on aukkoja hieman tiedoissa. :)

Mutta kiitoksia tiedoista! :D Samanlaisia neuvoja sain muualtakin.
Vastaa Viestiin