Kierrosluku heittelee

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Kierrosluku heittelee

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Tyhjä käynnillä moottorin kierrosluku sattaa hypätä hetkellisesti 1500rpm. Kun nostan kierroksia ja annan käydä tasakaasulla niin kierrokset seilaavat +/- 200 rpm. Onko se kuuluisa sytkäkasetti poikimassa??

PS. Haku toiminnolla en löytänyt tyhjentävää vastausta. :)
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Olisko kampiakselin asentoanturi menossa rikki?

Mulla oli aikanaan samanlaista ongelmaa NG900:ssa. Kun pysähdyin liikennevaloihin, niin jengi varmaan ihmetteli, miksi kaasuttelen liikennevaloissa, että yritän ilmeisesti "lähettää" :wink:

Loppuen lopuksi syyksi paljastui viallinen kampiakselin asentoanturi, joka pätki ajoittain ja aiheutti kierrosten "elämisen".
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Jaahas onko kallis remppa?
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Olli Kinaret kirjoitti:Jaahas onko kallis remppa?
Pari sataa asennettuna (työt Espoon Olarin Länsiauton tuntiveloitushinnan mukaan). Muissa firmoissa voi asennuksen tuntiveloitushinta olla halvempi, joten kannattaa kysyä paikalliselta Saab -huoltamolta.

Tuon kampiakselin anturin asentaa kyllä itsekin melko helposti, kunhan moottori ei ole kuuma ja autossa ei ole 3" downpipea. Tuo 3" downpipe nimittäin on melko "mukavasti" tuon kampiakselin asentoanturin irroittamisen ja kiinnittämisen tiellä :evil:
Viimeksi muokannut Turbo Sensonic, Ti Huhti 25, 2006 10:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

OK! Kiitti vastauksista pitää alkaa katteleen huoltoaikaa.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Cabrio95
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 15:30

Viesti Kirjoittaja Cabrio95 »

Mulla oli samaa vikaa tosin niin lievänä, ettei suuremmin haitannut. Lambda-anturi ja sytkäkasetti kilahtivat molemmat jokseenkin samoihin aikoihin ja niiden uusimisen jälkeen ilmiö hävisi (nyt kun rupesin tarkemmin ajattelemaan.) En tiedä sitten kummassa oli vika koskien tätä ko. ongelmaa.
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Kokeile ensimmäisenä ja halvimpana, onko di-kasetin torxit tarpeeksi kireällä, mulla edellisen kasetin kanssa muutama löysentyi itekseen... ja silloin aina pätki kun oli muutamat lähes irti.
Saab 900 2.0t Cab -97
Vastaa Viestiin