i16 tupliksen näpertelyä (i16 -> T16)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

i16 tupliksen näpertelyä (i16 -> T16)

ViestiKirjoittaja arvi » Ke Huhti 26, 2006 22:13

No niin! Ilmat lämpeni niin sain kipinän alkaa kokeilemaan koko talven päässä muhinutta ideaa. Aloin asentamaan tuohon tuplikseen uudemman og satkun jarruja. Tänään sain värkättyä etujarrut paikoilleen ja kuvia + käyttökokemuksia tuleepi huomenissa. Huomenna töiden jälkeen onkin luvassa pientä akselijumppaa kun tuohon pitää asentaa satkun akseliputki jarruineen tuon vanhan tilalle. Sitten ottaa käsijarrukin oikeasta päästä :D 8)
Viimeksi muokannut arvi, Ti Huhti 24, 2007 14:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

ViestiKirjoittaja lefa42 » Ke Huhti 26, 2006 22:24

Tätä projektia seuraan mielenkiinnolla, jos vaikka itse innostuisin tosissani tuosta pihasomisteesta iivarin tekemään. :)

Onko tuosta autostasi kuvia nähtävillä?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI

Avatar
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

ViestiKirjoittaja arvi » To Huhti 27, 2006 13:24

tuollapa on jotain aika huonolaatuisia puhelimella otettuja kuvia
http://kuvablogi.com/blog/1027/0/

Avatar
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

ViestiKirjoittaja arvi » To Huhti 27, 2006 22:05

Todii! Nyt on satkun akseli jarruineen löytänyt paikkansa tupliksen alta. :D Käsijarru tuosta vielä puuttuu kokonaan mutta muutenpa tuo alkaa olemaan valmiina.
Napojen ja akselin vaihto oli todella simppeli pulttaa kiinni operaatio kun kaikki tukivarret ja pallot olivat samanlaisia. ¨
Tuohon kun vielä sais matalemmat jouset ja paremmat iskarit niin tuo olis jo tosi jämy ajettava mutkasilla teillä.
Ulkonäkökin parani noilla satkun alla olleilla aluvanteilla 8)
Huomenna saattaa tulla kuvia tuosta kun saan pestyä auton ja hommattua patterit kameraan.

Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

ViestiKirjoittaja Ronska » Pe Huhti 28, 2006 17:41

Mitenkäs nuo orkkis vetarit sopi tuonne?
Uudenmallinen napahan tulee ulommas...

Avatar
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

ViestiKirjoittaja arvi » Pe Huhti 28, 2006 21:23

Ei mulla ainakaan ollu mitään hankaluuksia vetareitten kans. Pari paivää ovat nyt pyörineet mukana eikä tähän mennessä ole ilmaantunut ongelmia.

Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 777
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

ViestiKirjoittaja Pekka Valtanen » Su Huhti 30, 2006 10:20

Ronska kirjoitti:Mitenkäs nuo orkkis vetarit sopi tuonne?
Uudenmallinen napahan tulee ulommas...


Tartoitatko vetarilla vetoakselia vai -niveltä? Jälkimmäinenhän on erillainen uudessa navassa, mutta miten on akselin kanssa?
#1488
9⁵ SE 2,3tA Estate -00
9⁵ TiD SportCombi Linear -07
93 SS 2,2 TID Linear -03
Peugeot 207 HDI -06

Avatar
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

ViestiKirjoittaja arvi » Su Huhti 30, 2006 22:49

hyvin nuo kaikki vetareiden hilut on pysyny nyt muutaman päivän mukana.. tosin en taas tiedä onko tuossa orkkikset vetarit ja nivelet kun tuo tuplis on tuollainen sekasikiö...

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9174
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja Mertmi » Ma Touko 01, 2006 08:04

Siis käytitkö 99:n omia vetoakseleita ja 900:n ulompiavetoniveliä? Siitä tässä kait on kysymys?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 777
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

ViestiKirjoittaja Pekka Valtanen » Ma Touko 01, 2006 10:46

Wapun kunniaksi -ja väärinkäsitysten välttämiseksi - otettakoon rautalanka esille :)

Laatikolta lähdettäessä tulee järjestyksessä sisempi vetonivel, sisempi vetoakseli, ulompi vetonivel, ulompi vetoakseli ja lopuksi napamutteri. Mitkä näistä osista ovat alkuperäisiä 99:n osia ja mitkä 900:n osia?
#1488
9⁵ SE 2,3tA Estate -00
9⁵ TiD SportCombi Linear -07
93 SS 2,2 TID Linear -03
Peugeot 207 HDI -06

Avatar
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

ViestiKirjoittaja arvi » Ma Touko 01, 2006 19:59

minä en vaihtanut tuohon tuplikseen mitään vetareiden osista. Siitä minä en tiedä onko entinen omistaja vaihtanut koneen vaihdon yhteydessä jotain osia tuonne.

saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 778
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

ViestiKirjoittaja saabastelija » Ti Touko 02, 2006 18:32

mites katsastus uusien jarrujen kanssa?
samaa muutosta olen harkinnut minäkin :)

ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

ViestiKirjoittaja ari_viitanen » Ti Touko 02, 2006 18:44

Ei pitäs olla mitään ropleemaa kun jarrut
paranee, ei kai niitä kukaan halua huonontaa?
Ari 1622

Avatar
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

ViestiKirjoittaja arvi » Ti Touko 02, 2006 20:25

luulishan tuon menevän noilla jarruilla läpi kun nuo on kuitenkin pikkusen tehokkaammat mitä entiset oli.
Tuleeko muuten nykyään jarrujen muutoksesta prosentteja vai menikö se jotenkin niin ettei turvallisuutta parantavista osista enää lasketa prossia?

Avatar
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

ViestiKirjoittaja arvi » Ti Touko 02, 2006 20:32

käsijarruvaijerit tuohon pitäis alkaa vielä vetämään taakse. Ensin pitää vissiin ottaa satkusta käsijarrukahva vai onko siinä mitään eroa tupliksen vastaavaan?