Mitkäs mahtaa olla automaattisen penkinlämmitimen termarin kytkentä- ja katkaisulämpötilat? Apukuskin penkkiä purkaessani totesin, että termari on rikki (katkos) eikä lämmitys lähtenyt päälle vaikka kuinka piti kylmässä. Vastuslangat ja penkin kytkin on ehjät (mitattu ohmimittarilla).
Kävin ostamassa uuden termarin laakkoselta ja edelleenkään penkkin ei lämpeä. Sisällä sain toimimaan kun painoin jäätä termarin päälle, mutta kun asensin penkin autoon, niin tänä aamuna penkki vaan pysyi kylmänä.
Pitääköhän viedä termari takas laakkoselle? Vai kuinka lämpimäksi tuo penkki ylipäätään tulee toimiessaan?
Penkinlämittimen termarin raja-arvot
Sama homma täällä. Viileänä kesäaamuna sai lämmitykset persuksille. Ainoa viileä hetki auton kyydissä yleensäkin.p33l0x kirjoitti:*mutu* jostain muistan kuulleeni että arvot olisi olleet 14 ja 28, siis 14 asteessa päälle ja 28 asteessa pois. */mutu*
itse korvasin termostaatit tavallisilla kytkimillä, joskus kesällä jurppi kun aamulla alkoi penkki lämmitäämään persusta.

Alunperin manuaalisissa penkinlämmittimissäkin on termari ilmeisesti paloturvallisuus syistä, ja katkaisulämpötila on luokkaa 50astetta (Peugeot 405).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01