Penkinlämittimen termarin raja-arvot

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Penkinlämittimen termarin raja-arvot

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Mitkäs mahtaa olla automaattisen penkinlämmitimen termarin kytkentä- ja katkaisulämpötilat? Apukuskin penkkiä purkaessani totesin, että termari on rikki (katkos) eikä lämmitys lähtenyt päälle vaikka kuinka piti kylmässä. Vastuslangat ja penkin kytkin on ehjät (mitattu ohmimittarilla).

Kävin ostamassa uuden termarin laakkoselta ja edelleenkään penkkin ei lämpeä. Sisällä sain toimimaan kun painoin jäätä termarin päälle, mutta kun asensin penkin autoon, niin tänä aamuna penkki vaan pysyi kylmänä.

Pitääköhän viedä termari takas laakkoselle? Vai kuinka lämpimäksi tuo penkki ylipäätään tulee toimiessaan?
p33l0x
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2004 19:09
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja p33l0x »

*mutu* jostain muistan kuulleeni että arvot olisi olleet 14 ja 28, siis 14 asteessa päälle ja 28 asteessa pois. */mutu*

itse korvasin termostaatit tavallisilla kytkimillä, joskus kesällä jurppi kun aamulla alkoi penkki lämmitäämään persusta.
saab 90 -85
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

p33l0x kirjoitti:*mutu* jostain muistan kuulleeni että arvot olisi olleet 14 ja 28, siis 14 asteessa päälle ja 28 asteessa pois. */mutu*

itse korvasin termostaatit tavallisilla kytkimillä, joskus kesällä jurppi kun aamulla alkoi penkki lämmitäämään persusta.
Sama homma täällä. Viileänä kesäaamuna sai lämmitykset persuksille. Ainoa viileä hetki auton kyydissä yleensäkin. :) Lisäsin molempien penkkien virtajohtoihin kytkimet. Kuskinpenkkiin jätin termarin ja apukuskin penkistä otin pois (oli rikki), mutta säilytin penkin alla olevan "kuolleen miehen"-kytkimen.

Alunperin manuaalisissa penkinlämmittimissäkin on termari ilmeisesti paloturvallisuus syistä, ja katkaisulämpötila on luokkaa 50astetta (Peugeot 405).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin