K-jetistä...?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

K-jetistä...?

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Ei nyt ihan saapas-aiheeseen liity mutta kaveri asenteli rotollaansa k-jetin (?) joka on saabista peräisin. Erona tuohon itsellä olevaan tuossa ei läppäkoteloon tule alipaineletkuja (ainakaan niin montaa) ja taitaapa yksi jäähdnesteputkikin olla vähemmän.
Kyllähän se auto liikkuu mutta kaksi pyttyä käy jumalattoman rikkaalla, onko noilla ruiskuputkien pituuksilla merkitystä? Ohjauspaineventtiili on tuossa juntattuna imusarjan kupeeseen, mitenköhän tarkka se on lämpötilan suhteen vai saako sen säädöillä passattua kohdilleen? Onko ruiskuputkien järjestyksellä paljonkin merkitystä, eipä käynti tuntunut ainakaan muuttuvan vaikka paikkaa vaihtoikin...?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

En tiedä miten olennaisesti liittyy tähän mutta tuollainen linkki löytyi K-jetistä :)

http://ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Kyllähän tuo selvensi asioita, mutta eipä sattunut silmään tuota putken pituus-hommelia.
Aapuuva, onko noilla putkien pituuksilla(/paksuuksilla) merkitystä vai mistä voisi johtua tuo kahden pytyn käyminen rikkaalla? 900i:ssähän 1&2:n putket on pitempiä kun 3&4:n, tai sitten on joku kauhia optinen harha? Pitäs saaha hardtoppi rokittamaan...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Suuttimissa tai ite määräjakajassa hämminkiä? Ei pitäs putkien pienen pituuseron vaikuttaa mutta koittakaapa vaihtaa suuttimet eri reikiin, siirtyykö rikkaalla käyvät pytyt. Sitte määräjakajasta putkia ristiin, siirtyykö. :roll:
Aki Peltola #1132
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Onhan putket takuulla kyseeseen soveltuvaa tavaraa? Meinaan liian ohutseinämäiset ei toimi huonostikkaan, alkavat värähdellä suuttimen tahtiin ja sotkee toiminnan. Kaveri teki meinan eräänkin päivän töitä moisesta syystä ennenkuin sai saksanseisojansa toimimaan.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Aksu900 kirjoitti:Suuttimissa tai ite määräjakajassa hämminkiä? Ei pitäs putkien pienen pituuseron vaikuttaa mutta koittakaapa vaihtaa suuttimet eri reikiin, siirtyykö rikkaalla käyvät pytyt. Sitte määräjakajasta putkia ristiin, siirtyykö. :roll:
Tuota tässä nyt ois tarkotus testata... Vaihdettiin määräjakajasta putkien paikkoja, aika näyttää vaikuttaako.
Myrkky kirjoitti:Onhan putket takuulla kyseeseen soveltuvaa tavaraa? Meinaan liian ohutseinämäiset ei toimi huonostikkaan, alkavat värähdellä suuttimen tahtiin ja sotkee toiminnan. Kaveri teki meinan eräänkin päivän töitä moisesta syystä ennenkuin sai saksanseisojansa toimimaan.
Ei mitään havaintoa mitä putkea nuo on olevinaan. Jotain sinistä ja oisko ulkohalkasija 4mm(?), nuo remelit ollu ennen jollain hyypiöllä jossakin vehkeessä kiinni ja putket on siltä peräisin. Eikö tuo sitten käy nypyttämään jos ne putket "sykkii"?

Kyllä tuo vekotin käy ja kukkuu, vetojakin tuntuisi jonkin verran löytyvän mutta tosiaan nuo pari pyttyä käy rikkaalla...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

lordofgreed kirjoitti: Ei mitään havaintoa mitä putkea nuo on olevinaan. Jotain sinistä ja oisko ulkohalkasija 4mm(?), nuo remelit ollu ennen jollain hyypiöllä jossakin vehkeessä kiinni ja putket on siltä peräisin. Eikö tuo sitten käy nypyttämään jos ne putket "sykkii"?

Kyllä tuo vekotin käy ja kukkuu, vetojakin tuntuisi jonkin verran löytyvän mutta tosiaan nuo pari pyttyä käy rikkaalla...
Kaverilla oli juurikin sinistä pneumatiikkaputkea ne toimimattomat ja ne putket ei syki, vaan värisevät korkealla taajuudella.

Eräällä sukulaisella oli ongelmia jopa silloin, kun oli sekaisin vanhempaa ja uudempaa saabin omaa suutinputkea(toinen läpikuultava ja toinen musta).
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

on juu tuo pneumatiikka putki liian ohutta. seinämä paksuus pitää olla ainakin 2mm!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=603

Tuon linkin takaa löytyy yksi vaihtoehto: Etolasta muoviputkea jossa on merkintä PA 6/2 hs/1329.Maksanut "tasa"-nimisen hemmon kertoman mukaan muutaman euron/m.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin