kumpi auttaa paremmin "ahistukseen"

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

kumpi auttaa paremmin "ahistukseen"

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Ajoinpa tänään pitkästä aikaa tonnarilla. Siinä siis BSR stage 1 lastu + vapaavirtaussuodin + vakioahdin Garrett T25.

ahtaessa "ahistaa" - eli ahto nousee ikäänkuin pykälittäin.

Johtuiskohan tämä ennenkaikkea siitä, että
a) on vakioahdin ja virtaus ei riitä ahtimessa
b) on vakio-dp ja virtaus ei riitä

c) varmaan kummatkin...

mutta kysyisinkin, että kumpi mahtais auttaa enemmän - turbon vai dp:n vaihto isompaan?!

PS. onko (mitään) järkee vaihtaa T25:n tilalle T03:a...? sellanen olis kotona :)

Kiitos auttajille!
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

höh, eikö kukaan kommentoi..? Selkeytin vähän kysymystäni..
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Sekä että

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Onko ahtojen nousu sellaista huopaavaa. Omassa tonnarissa (SP Steg 3) ahdot huopaa edestakaisin 1.0-1.3 bar. Tämä johtuu käsiittääkseni vakioturbon väsyneestä acusta (haku).

Varastossa odottaa 9-5 Aeron tubo asennusta (Mitsubishi T15 5 pakopesällä), jolla uskoisin ongelman korjaantuvan. Toinen vaihtoehto on ostaa uusi accu (esimerkikisi. PCS tai Maptun). Jos autolla on ajettu yli 200tkm, niin harkitsisin turbon päivitystä uuteen, koska akun hinta on. 150-200€ ja uusia turboja saa 600€ ylöspäin.

Epäilen ainakin omassa autossa turbon kestävän maksimissaan sen 300tkm (nyt 227tkm), joten omassa autossa vaihdan turbon ensin ja katson vasta sen jälkeen muita muutoksia. Kuumalla säällä olen huomannut myös intercoolerin lämpenevän todella herkästi kaupunki ajossa, jolloin ensimmäinen kiihdytys valtatielle ei tuota toivottua tulosta
:oops: .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: Sekä että

Viesti Kirjoittaja a9000 »

turbolla on ajettu 150tkm (jos pitää metrit paikkansa, mutta uskoisin)

ahtojen seilaamisesta en tiedä (vielä) kun ei ole ahtopainemittaria kiinni, mutta (se) asia korjaantunee lähipäivinä :)
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Sekä että

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

9000LPT kirjoitti:Toinen vaihtoehto on ostaa uusi accu (esimerkikisi. PCS tai Maptun). Jos autolla on ajettu yli 200tkm, niin harkitsisin turbon päivitystä uuteen, koska akun hinta on. 150-200€ ja uusia turboja saa 600€ ylöspäin.
Itse ostin 59e acun tuolta http://www.proturbo.fi. Katso kohtaa Tarjoustuotteet.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Sekä että

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

NG900SET -95 kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:Toinen vaihtoehto on ostaa uusi accu (esimerkikisi. PCS tai Maptun). Jos autolla on ajettu yli 200tkm, niin harkitsisin turbon päivitystä uuteen, koska akun hinta on. 150-200€ ja uusia turboja saa 600€ ylöspäin.
Itse ostin 59e acun tuolta http://www.proturbo.fi. Katso kohtaa Tarjoustuotteet.
Hyvä tietää. On tarkoitus pistää tuo T25 vanhempaan tonnariin T03 tilalle, jolloin voisi myös tuon acun vaihtaa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin